söndag 26 augusti 2012

Störande "Mmmm"!


Ibland är alla ljud bättre än barnskrik, eller i detta fall barngnäll. Vikings nya läte består av sammanpressande läppar och bokstaven M i långa utdragna verser. ”Mmmmm!” Och inte det där nöjda ”mm” som uppkommer vid lite god efterrätt utan ett mer frustrerat och beklagande ”mm” som uppkommer när mamma är tråkig och inte orkar bära honom längre. Suck. Så hur löser vi detta? Jo, vi låter honom själv dränka ljuden i ännu fler och högre störande ljud. Men så länge de inte är det förbannade ”mm”-ljudet så är jag mer än nöjd. Fick tyst på honom och huvudverk på köpet.

Luvjackan var lite stor, men satt ändå bra på honom. Funderar på att sy ett par matchande joggingbyxor till jackan. 

Började lite på min kusin Vanjas onepiece igår som hon ska få av mig i födelsedagspresent. Blir i blå/turkosa färger och med en gnutta cupcake. Har verkligen spånat helt fritt och lite galet så får hoppas att det blir bra och att hon blir nöjd med resultatet.  

Har förresten sytt färdigt setet som min väninnas syster ska få i babypresent. Slutade upp med ett par muddbyxor i nattugglor med gula muddar och en matchande dregglis. Nu väntar jag bara på att mina namnlappar från 3exter ska komma så jag kan sy på dem också.

Tävlingen kommer att avslutas ikväll klockan 20:00 och jag publicerar vinnaren direkt efter det. Spännande! Fortsätt gärna kommentera, jag blir så himla glad!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar