fredag 7 december 2012

Zombie night och sötsaker!


Stor del av min hjärnaktivitet upptas just nu av grubblerier. Antar att det blir så när man väl kommer till insikt med ett och annat. När man tillåter sig själv. När man låter hjärtat få tala fritt utan att göra desperata försök att tysta ner det. Jag börjar få klarhet nu. Jag känner det, men jag är ännu inte där. En obeskrivlig lättnad kan plötsligt dränkas av enorma skuldkänslor som bara jag själv kan stå till svars för. Ett misslyckande. Mitt egna. Men jag har bestämt mig för att gå ur detta med vetskapen om att det är mitt beslut och rätt för mig. Så det återstår att se vad som händer.

Alltså min pappa är bäst, bara för er som tvivlar. Kolla vad han kom och lämnade vid dörren häromdagen. Som han själv dessutom har bakat! Jag dog lite av glädje och sockerchock. Med delad glädje är dubbel glädja så syster och sambon fick också smaka. Viking är för liten för godis och kakor. Det är min åsikt i alla fall. Han mår lika bra av en frukt istället för exempelvis choklad. Han vet ändå inte annat så jag tycker det är onödigt att introducera sötsaker. Det lär med största sannolikhet ändå introduceras för honom, oavsett om jag vill det eller inte. 


Igår var jag på konsert i Danmark. En helt galen kväll. Det är en turne som Marilyn Manson och Rob Zombie håller tillsammans som kallas Twins of Evil. Vi var ett gäng på åtta personer som skulle ta oss dit, Valby hallen, en bit utanför Köpenhamn vilket inkluderade tågbyte. Marilyn Manson fick agera förband till Rob Zombie, tack och lov. Jag älskar Rob Zombie och som vanligt levererade han över mina förväntningar. Njöt till tusen. Marilyn Manson har jag aldrig sett förut och det var egentligen inte det som lockade, men det var ändå fullt ös och det var grymt kul att ha sett.
Dessvärre blev några lite för överförfriskade vilket drog ner stämningen en del. På vägen hem sprang den ena iväg och hoppade på första bästa tåg mot ingenstans. Under tiden blev Sandras mobil stulen under en glömske period på 3 minuter, då vi letade upp två påsar öl som vi hade gömt under snön utanför tågstationen. Hittade ölen och hade färdkost som egentligen inte behövde konsumeras. Sulorna i båda Sandras kängor hade dessutom släppt och hennes fötter var silvertejpade lång upp över anklarna. Såg alldeles för färdligt roligt ut, men jag kunde samtidigt inte sluta tycka synd om henne. Hon hade sådan otur. 
Jag själv höll mig lugn hela kvällen och drack inte mer än högst tre öl. Viking har haft feber två kvällar och nätter i rad nu så jag ville inte festa på för mycket. Dessutom ville jag inte bli vilse och fast i Danmark. Med andra ord har jag idag sluppit ligga avliden på soffan hela förmiddagen, vilket faktiskt är rätt jävla skönt. Nille slutar dessutom tidigt idag så vi ska ta helg snart och mysa ihop hela familjen. Viking har redan börjat och intagit soffläge. Inte visste jag att tv-shops antirynk reklam är så oerhört fängslande.

1 kommentar:

  1. Oh my goood!!!!!
    Har du delat med dig av de där godsakerna?!!
    Det hade jag aaaaldrig gjort! Jag hade slukat alltihopa själv :D

    /E

    SvaraRadera