söndag 17 februari 2013

Veckorna flyger fram!

Veckorna flyger fram. Både bra och dåligt. Man missar mycket som händer, det går så fort att man aldrig riktigt hinner häpnas och njuta över det, för innan man vet ordet av blir det ersatt och glömt på grund av något annat som hänt. Samtidigt är det skönt att tiden går fort när man har saker att se fram emot.
Viking ska snart börja på dagis och jag ska i samma veva börja jobba. Jag ser med blandade känslor på detta, men mest tycker jag att det ska bli kul. Känns som om livet börjar igen på något sätt.

Har ett otroligt scrapbooking-sug! Beror nog på att det var så längesedan jag gjorde något. Men nu har högen med oscrappade bilder vuxit till en gräns att jag aldrig kommer hinna beta av den innan Viking fyller x-antal år, så kanske det också är lite stress jag känner?

Jag och coverlocken är ännu inte vänner med varandra. Ärligt talat vill jag nästan slänga ut den ur fönstret ibland. Bara synd att den är så tung. Fast jag antar att det väl är det som räddar den från en flygfärd... Suck!

Har blivit väldigt trött om kvällarna så har inte hunnit sy i den omfattning jag brukar. Känner ändå mig ganska lugn. Har ett par beställningar med utsatta deadlines längre fram, så jag vet att jag hinner med dem. Dock hade jag velat sy lite nya set till Viking inför dagisstarten. Ska försöka ta tag i det ikväll. Fram med saxen och dyka in i tygskåpet! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar