måndag 30 december 2013

Jag vill stanna kvar!

Mys, vilken härlig avslutning på en jobbig dag. Tänkte bara kort uppdatera lite innan jag kryper ner i sängen. Är fortfarande sjuka hela familjen. Feber, hosta, halsont och täppta näsor. Bortsett från Viking, hans näsa rinner som en öppen kran, och han har fått sår runt omkring den på grund av att vi har torkat honom så mycket. Jag smörjer hans näsa i smyg på natten när han sover så att det inte ska bli ännu värre.

 

Besiktigade bilen idag, den gick inte igenom. Suck. Ett datorfel som vi har reparerat men som ändå tydligen ligger kvar. Bilmeckanikern har nollställt och bytt vad som behövdes, men det räckte tydligen inte. Känns onödigt. Vi har lagat men får göra om igen. Suck!

Har ett berg tvätt som jag försöker jobba mig igenom här hemma. Allt möjligt består det där berget av... nyköpta tyger, gardiner, lakan, nya kläder som ska tvättas innan användning, gamla kläder, handdukar etc etc. En liten bit i taget.

Nille köpte en förstärkare för våra julklappspengar, han har tjatat om det i mer än ett år. Han är nöjd. Jag köpte en Stormtrooper klocka i lego-utförande till mig själv. Jag är också nöjd. Bara en nolla (0) i priset som skiljer sakerna åt. Nåväl... pengar är till för att användas. Min söta stormtrooper håller mig numera sällskap på sybordet. Trevligt värre!


Jag har inte fått tillfälle att sy alls under kvällarna senaste tiden. Bortsett från den veckan vi varit borta över jul förstås (då var maskinerna hemma). Det känns oerhört tråkigt att aldrig få tillfälle att sy, och det stressar mig en del med då jag har väntande beställningar som ligger. Samtidigt vill jag ju hinna med att sy åt barnen också. Dock lyckades vi ikväll med att lägga Loke ungefär samtidigt som Viking, dvs kl 19:00. Viking på sitt rum och Loke bäddade vi till i ena soffan i vardagsrummet. Perfekt tillfälle för mig att sy, eftersom vi annars somnar Loke i vårt sovrum, vilket också är mitt syrum. Hm... det går aldrig att han sover där samtidigt som jag ska sy. På dagen går det utmärkt, men inte på kvällen. Då är det ju faktiskt meningen att det ska vara tyst. Men som sagt var, idag, ikväll har jag haft massor med sytid. Och se vad jag lyckades hinna med. En klänning i lila dinosaurier i ca strl 86, samt två mössor i dubbelt tyg, också i dinosaurier. Nu kan jag nöjd gå till sängs. Jag har fått lite ny energi när jag fått leka med mina maskiner.


Imorgon är det årets sista dag. Jag har blandade känslor över att lämna 2013. Nästa år håller många härliga saker i kalendern åt mig, men även ett par tråkiga. Det gör att jag helst av allt vill stanna kvar här och nu. Nu när jag känner mig nöjd.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar