torsdag 23 augusti 2012

Baby-rosa och Baby-blå!


Har beställt en ”liten” laddning nya tyger. Beställde från Jofotex Jersey, de är kanonbra. Har stort sortiment och till helt ok pris. Dock är det ofta slut i lagret tycker jag, eller i alla fall de tyger jag spanat in. Vill så gärna ha mer flickigt i rosa, men har känts lite dumt att köpa när jag inte kommer göra något till Viking i det. Har dock många runt omkring mig som har fått flickor och det är av den anledningen som jag nu har investerat i lite rosa. Älskar kontrasten som uppstår mellan typisk baby-blå och baby-rosa färg. Är så himla svag för moln med så dessa två kunde jag inte låta bli. Jag vet att de inte är riktigt tonerna för babyblå och rosa, men starka kontraster är det sannerligen ändå.
Kanske inte babyblå men kraftigt blå går lika bra.
En stark cerise-rosa färg.
Var ute på långpromenad med Sheima och Leia häromdagen. Fina flickor. Jag tror Viking blev lite kär i Leia. Jag vet att jag blev det i alla fall. Gick in och käkade på Malmöfestivalen. Kändes skönt att få prata av sig, allt mellan himmel och jord. 

  

Nu sover Viking förmiddag så jag ska passa på att röja lite i vårt "gamla" arbetsrum som nu ska bli sovrum. Har dock en bra bit kvar eftersom vi igår bestämde oss för att både lägga nytt golv och måla om där inne. Om alla rum ska bli ändrade och renoverade, varför då inte vårt sovrum också? Ska satsa stenhårt i helgen på att få ordning. Snart börjar Nille praktisera som elektriker och då blir det ännu svårare att få tiden att räcka till renovering. Tänk så skönt om vi hinner komma i ordning till dess. Två veckor kvar. Go!

5 kommentarer:

  1. Du skriver jätte fint, bra , intressant! :) det är kul att läsa! borde ses snart kram <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack gumman! Kul att du läser! Tycker jag med att vi borde, hör av dig om en dag du är ledig så anpassar jag mig! :) Kramar <3

      Radera
  2. Varför kommer inte mina kommentarer fram? Vad gör jag för fel? Haha

    SvaraRadera
  3. Ooh nu kom det! Fint skrivet Lova! Får man beställa dreggisar i molntygerna i tävlingen? Haha /sheima

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, bra det löste sig Sheima! Du får gärna vara med och tävla men då gäller de tygerna som är med på bilden. Du får annars gärna beställa dregglisar av mig i molntygerna om du vill. Bara väntar på att leveransen ska komma först. :) Kraaam

      Radera