onsdag 29 augusti 2012

Gangster!


Nille är ledig idag. Sista lediga dagen från skolan, sen börjar han sin praktik. Han är snart färdig elektriker. Är stolt över honom. Han är en person som överraskar då han egentligen inte ser ut att vara någon som tar saker och ting på allvar. Allra minst ser han ut att vara någon som fixar en hel utbildning. Jag minns vad min mamma sa till mig första gången hon fick se honom. Hon frågande med orolig blick ”han är väl snäll mot dig!?” Sådär i efterhand är det ganska lustigt att tänka tillbaka på. För Nille är verkligen snäll. Han är gudasnäll, men jag håller med om att han inte ser ut som den ”typiska” snälla människan. Han ser mer farlig ut, speciellt med sin storlek och utstrålning. Igår kväll kom han hem efter att ha varit och inhandlat kostym. Första kostymen. Han är inte en ”typisk” skjorta-slips-kostym-nisse heller, men faktum är att han såg riktigt bra ut i det. Jag erkänner visserligen att han, i mina ögon, såg ännu mer gangster ut och att det tilltalade mig. Skumt.

Väntar fortfarande på mina namnlappar och på tygerna jag beställt. Har fått en beställning på mössor till en kompis som har två små flickor. Fick fria händer helt och hållet. Kan inte riktigt bestämma mig men vill eventuellt använda något från denna leverans.
Har ritat upp mönster till ett par sparkbyxor som var tillhörande till luvjackan jag sydde. Kan inte bestämma mig om tyget där heller. Vill väl bara att det ska bli perfekt första gången så jag inte behöver göra om. Har inte tid för att göra om. Tiden är för dyrbar. 
Har klippt ut alla delar till Vanjas onepiece så den ska jag strax sätta igång med i alla fall. Kommer lägga upp bild här sen.  

Har inte hört något mer om Lotus, men jag antar att det är ett gott tecken. Jag har inte ägnat henne så mycket tankar heller. Tror att jag släppte det helt efter att hon fick komma till sitt nya hem. Gav inget positivt av att gå och grubbla. Hon har det bra nu och jag kan kela med de andra katterna utan dåligt samvete. Ändå erkänner jag att jag går och kollar efter kiss i sofforna med jämna mellanrum. Vet inte varför. Är väl rädd för att hennes beteende kan sitta kvar hos någon av de andra katterna. Eller så är det mitt beteende som bör ifrågasättas, för jag hittar inget kiss i sofforna. Inte en enda gång.

5 kommentarer:

  1. Hahahha oj det var från mig (sandra) tobbe som är inloggad tydligen... hihi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha!! Gullig kommentar från Tobbe! ;)

      Radera
  2. Klart Nille är snäll =) Jättefin bild på dina killar, men jag måste bara påpeka en sak... Har Nille gått ner mycket i vikt? Han ser ut som Jocke...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha aaw, det ska jag säga till honom då blir han glad! Men Jocke, neeeeej!!! Haha ;O

      Radera