onsdag 12 september 2012

Onepiecen!!



Sydde färdigt onepiecen igår. Härligt! Blev riktigt skön i materialet, storleken och färgerna. Blev en vacker turkos dress där armar och fickor slutade upp i aprikos/rosa tyg med cupcakes på. Hela onepiecen är sydd i velour. Normalt sett ska man väl aldrig visa upp presenten innan den har kommit till rätt person, men eftersom Vanja redan vet om att hon ska få en onepiece (dock inte hur den ser ut) så väljer jag att ändå lägga upp en liten tjuvkik på resultatet. Hoppas att den kommer att värma henne många kvällar framöver nu när hösten börjar göra sig påmind och allt.
Nivilo märket fick såklart vara med på ett hörn.
Härligt häng med pösiga byxben.

Hängandes tycker jag inte att onepiecen gör sig rätt så därför ställde jag upp som modell. Eftersom jag hatar att posera framför kameran, och ännu mer när folk tar egobilder så bjuder jag dessutom på en liten stjärna i ansiktet istället.

Bestämde mig för att få ordning på overlocken igårkväll. Satt med åbäket från 20:30 till 23:30 men fick ändå inte till en snygg söm. Tre jävla timmar! Hur svårt ska det vara att ställa in rätt trådspänning egentligen? Blev riktigt desperat mot slutet och vred på alla inställningar i hopp om att hitta rätt. Står ju enkelt beskrivet i handboken: lossa undergriparen och spänn övergriparen. Suck. Hela min kväll lade jag åt ingenting med andra ord. Gick ut till Nille och grät så uppgiven jag var och allt han kunde säga var att ”tre timmar inte var särskilt mycket”. Höll på att slå ner honom så förbannad jag var. Tog en värktablett och gick och lade mig istället. Ville så gärna fått sytt klart en dregglis som jag klippt ut under dagen som är i en annan modell. Antar att det får vänta det också. Ska ringa butiken idag och se om de kan hjälpa mig.

Ryggen är samma skit idag som innan. Tur jag ska till min moster ikväll och mota bort det onda med massage. Elin kommer hit under dagen och det ska bli kul att få träffa och umgås en stund med henne.
Viking vaknade med Nilles alarm och ville inte somna om. Upp och hoppa 5:30, vilket i sin tur innebär en dödsgnällig unge ungefär 1 timme senare. Dubbelsuck. Nu sover han sin förmiddagssömn medan andra inte ens har druckit sin första kopp kaffe eller ätit frukost. Inte mycket att be för, hoppas han vaknar pigg och på bra humör åtminstone.

3 kommentarer:

  1. Sådan vill ju jag med ha. Den var helt underbar :)
    Kram
    Samanta

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, jag tyckte också att den blev fin. :) Syr gärna till dig om du vill ha Sammi. Bara släng iväg ett mejl isf. :)
      Stor kram

      Radera
  2. Lilla Viking kan komma till tant Lisa ett tag, här går vi upp kl 04.00. ;)))

    SvaraRadera