måndag 17 september 2012

Sy-ideér på hög!



Tänkte blogga lite men vill egentligen bara sätta mig och sy och rita upp massor med klädesplagg just nu. Fick två tidningar från Ottobre kids fashion i brevlådan idag. Tidningar som jag beställt från hemsidan. Chansade vilt bland lösnumren men slutade upp med flera olika fina modeller. Satte mig i soffan, när Viking sov eftermiddag, och njöt med tidningarna och en kopp kaffe. Vill sy vantar, halsdukar, jackor, hängslebyxor, klänningar, overaller och så vidare. Tänkte bärga mig litet och försöka få klart det jag har påbörjat först i alla fall. Det är nog bäst. Hängslebyxorna som jag började på för ett par dagar sedan är jag nästan klar med. De är bara tryckknapparna kvar. Jag drömmer mardrömmar om dessa förbannade knappar. Slog i sammanlagt 8 stycken igår (alltså 4 knapp-par) och det var en ansträngning som hette duga. För varje hammarslag slog oron i bröstet, tänk om det blir fel - bank, tänk om det blir fel - bank, tänk om det blir… Puuh, det gick bra. Ångest laddade knappar är vad det är. Har några knappar kvar att slå i, men tog mina sista igår så måste först fylla på lagret. Lite störigt för annars är byxorna i princip helt klara. Kommer bilder sen när de sista knapparna är på plats.

Beställde lite fler storlekslappar, tvättlappar och namnlappar idag. Drog även med ett gäng färgade tryckknappar också. Allting beställde jag ifrån 3exter. Där vet jag att jag får bra grejer.

Vikings gudfar Andreas kom på snabb-visit idag. Det var längesedan jag träffade honom. Var fint att se honom trots att han inte mådde så bra. Hade fått begynnande magsår troligtvis. Han är grym på att måla och rita, med förhoppningen om att bli tatuerare. Han har lovat att göra något tufft med gipsavgjutningen på min gravidmage. Imorgon hade jag tänkt åka och lämna den till honom så att han kan börja med den när han får tid över. Ska bli så spännande och jag är så förväntansfull över att se resultatet. Är övertygad om att den kommer bli skitcool. Världens coolaste gravidmage i gips, utan tvekan!  

Slår ett slag för tävlingen igen, glöm inte att kommentera --> TÄVLING! Riktigt roligt att så många vill vara med. Känns härligt att intresset är stort och jag blir glad över att ni är så många som läser. Ni är bäst och det är jag som är vinnaren!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar