söndag 23 september 2012

Ugglor all over!!


Satt uppe igårkväll och sydde lite. Blev färdig med en beställning på muddbyxor och långärmad t-shirt i ugglor. Hade en del problem med omlottdelen på axlarna, halsringningen blev alldeles för stor. Tack och lov löste det sig när jag insåg att jag hade följt axelmarkeringarna fel. Gör om och gör rätt. Resultatet blev riktigt bra i alla fall och jag hoppas att nya ägaren tycker det också. Båda plaggen är i storlek 56.


Har en del ärenden att hinna med idag, inklusive bloggtävlingen som ska avslutas, men om allt går som det ska så kanske Viking får sova första natten i sitt nya sovrum. Hoppas, hoppas. Det börjar bli mindre prylar i lägenheten också vilket jag tycker är underbart skönt. En hel del kan vi sätta ner i källaren nu med. Dagen började dock i katastrof, kaffet var slut. Total panik! Väckte Nille med detta och han ville i princip dö. Tänka sig vilken drog kaffe egentligen är. Obehagligt. Obehagligt gott.

3 kommentarer:

  1. Ah de var därför du blev så glad när jag frågade om du ville ha kaffe! Haha!!

    SvaraRadera
  2. Ah de var därför du blev så glad när jag frågade om du ville ha kaffe! Haha!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha ja typ!! ;) Tack för koppen! Och kläderna! Och sällskapet!! <3

      Radera