lördag 22 september 2012

Skrikplugg och Klädparty!


Jag undrar om det är fler tänder på gång, eller är det kanske sovvanorna som håller på att ändras? Viking är otroligt gnällig på eftermiddagarna och framåt kvällen. Lite ”matprotest” har han också, men det följer väl med grinigheten. Kanske bara en period, men oavsett vill jag att han ska vara lika glad på kvällen som på förmiddagen. Nappen har numera fått en annan innebörd och funktion. Skrikplugg. Den skänker ofta några minuters tystnad och sänker min puls till normala värden igen.

Bilden är tagen ifrån Me&I's hemsida.
Var bjuden på Me&I party igårkväll. Tog med mig Sandra och åkte dit förväntansfulla. Jag har aldrig varit i kontakt med dessa kläder tidigare så tyckte det hela skulle bli väldigt intressant. Om inte annat så kanske jag kunde få lite nya idéer själv. Sheima som var värdinna bjöd på fin fika med scones och muffins. Träffade söta Anna och fick se lilla Edith. Hade supertrevligt och det var väldigt skönt att få komma iväg en stund hemifrån. Slutade upp med att jag lade en beställning på världens sötaste onepiece med en turkos igelkott. Kunde helt enkelt inte låta bli, hur ofta är man på sådana här kalas egentligen. Well… det blir minst ett tillfälle till visar det sig, för jag blev nämligen inbokad till att vara värdinna för ett Me&I party som blir av i Oktober. Då kommer kläder att visas från nya kollektionen ”Bloggers Collecion” där bloggande småbarnsföräldrar, som bland annat Cecilia Blankens och Martin Melin, har varit med och skapat. Kul. Det bästa med kläderna är nog att de är så eftertraktade och bara går att köpa via säljare. En kollektion kommer heller aldrig tillbaka vilket gör andrahandsvärdet på kläderna väldigt stort. Med andra ord, spenderade pengar går att få igen och det tyckte jag var kanon.

Viking fick bli kvar hemma och ha lite kvalitetstid med Nille under tiden jag var borta. När jag kom hem hade de satt upp lister i sovrummet och dammsugit hela lägenheten. Viking hade glatt blivit jagad av dammsugaren. Dubbellycka för mig.

Glöm inte att vara med i Höst-Tävlingen om du vill ha chansen att vinna en mössa. Tävlingen avslutas imorgon, och under kvällen kommer jag att publicera vinnaren. Passa på och vara med! 

1 kommentar:

  1. Theresa Lindahl
    Theresalindahl688@hotmail.com
    Till min lilla bebis som är påväg :) , moln röda
    Puss på dig

    SvaraRadera