söndag 21 oktober 2012

Helg, Hosta och Hjälpsam Viking!


Har nu sytt en mössa till lille Frans som föddes nästan två månader för tidigt.
Det är den minsta mössan jag någonsin sytt och något säger mig att den ändå kanske är för stor (!). Det är fantastiskt hur fort de små liven växer. Träffade en liten Nella idag som är drygt en månad gammal och jämförde skillnader mellan henne och Viking. Tänka sig vad de utvecklas på bara några månader. Vi minns knappt när Viking var så liten och hjälplös. 


For en runda ut och ”fyndade” lite nytt tyg idag. Behövde nog tröstköpa något efter den tuffa räkningen för Zeke. Det är korkat, jag vet men jag fungerar på ett mycket märkligt sätt. Ju mindre pengar vi har desto mer vill jag spendera och gör även det. Idiotiskt, men glad blir jag i alla fall. Dessa två blev det samt lite dragkedjor, nålar och enfärgat fleece-foder. 

 
För övrigt har jag åkt på en förkylning som verkligen tar hårt på min hals. Torrhosta deluxe. Jobbigt för oss allihop här hemma. Lade mig för att vila lite medan Viking sov förmiddag idag. Somnade till och vaknade 1,5 timme senare, något tröttare än förut. Kroppen behöver väl mer vila med en infektion på gång, men kändes ändå surt att ha förlorat den tiden på sömn när jag istället hade kunnat sitta och sy. Men men…
Viking är nu inne i en period när han vill göra allt som vi gör. Det är både bra och dåligt. Han vill gärna hjälpa till att tömma diskmaskinen och gör så genom att ta upp stora tallrikar och sedan släppa dem i golvet. Då gäller det att vara med. När vi hänger tvätt vill han också hjälpa till. Där gäller det för oss att vara ännu snabbare annars slutar det upp med nytvättat i hela vardagsrummet.


Fångade Mithras på bild när han sökte solen som sken in genom fönstret. Där solens strålar slår är det varmt och där vill man gärna ligga om man heter Mithras. Att det sen råkar vara ovanpå kattlådan är en annan sak. Är väl värt att tillägga att lådan är ganska så stor för det är katten också. 


Kvällen avslutades med tacos hemma hos Elin och Sebastian. Trevligt som alltid och mycket udda men roliga samtalsämnen. Viking var på gott humör trots att det var över hans läggtid och när vi skulle köra hem så vinkade han åt dem. Äntligen kan han vinka!

1 kommentar: