torsdag 18 oktober 2012

Zeke!

Ibland undrar jag ifall det poppar upp en liten rödblinkande notis på Djursjukhusets datorskärmar när jag ringer. "Obs! Varning för jobbig kund!" skriker den. Tycker mig känna en viss skillnad i tonläget efter att jag uppgett mitt personnummer. Men det kan vara inbillning från min sida också. Var i alla fall ute med Zeke där idag. Akut. Kom hem alldeles nyss. Utan katt. Han blev inlagd. De fick ta en ny röntgen som visade på massor med avföring i tarmen, men om där fanns ett eventuellt stopp kunde de inte se. Blodprover togs vilka vi väntar svar på. Veterinären skulle ringa mig inatt så fort de var klara. Zeke var mycket medtagen och uttorkad och skulle få dropp. Även smärtstillande och lite Lactulos att smörja tarmen med. Laxerande ges inte eftersom det kan stimulera peristalltiken i tarmen, vilket inte är bra om där skulle finnas ett hinder någonstans. Bara att avvakta och se. Blir en dyr natt... men nödvändig. Saknar honom redan.


Imorgon fyller morfar år. Skulle. Fyllt. År. Jag, Viking och mormor ska åka till Minneslunden. Vara lite närmre. Ögonen tåras och jag kan inte skriva mer...

1 kommentar: