torsdag 22 november 2012

Mysig filt-frossa!!

Hittade denna pingvin-filt som jag sydde för ett tag sedan och blev med detsamma sugen på att sy en till i något annat skojigt mönster. Viking gillar pingvinfilten och filtar kan man väl aldrig få för många av heller. De behövs överallt kan jag tycka. En i bilen, en i vagnen, någon i sängen, i soffan kan man ha flera stycken, på golvet att lägga ut leksaker på osv osv. Det finns knappt något mysigare än att kura ihop sig med en filt i soffan, framförallt nu när kylen tränger sig på utanför. Jag älskar filtar!

 
 
 

Håller för närvarande på med två matchande onepiece utan huva till två små tjejer. Har dock varit mycket under veckan så har inte haft så mycket tid som jag brukar ha vid symaskinen. Ett par kvällar som har gått till annat. Tur det inte är någon stress med dessa i alla fall. Så ikväll när jag hade tid över, så slutade det upp med denna filten istället. Sydd i "landet" jersey som är av ekologisk bomull. Baksidan består av marinblå fleece och jag kantade hela filten med somrig gul mudd. En mysig filt som piggar upp lite i detta höst/vinter rusk. Den är till salu för 140kr. Enda som saknas är namnlappen, som numera är beställd men lär nog dröja ett tag innan jag får dem.

Landet filt, såld 140kr.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar