tisdag 6 november 2012

Myskväll en deppig dag!

Jobbig dag idag. Känner mig urless på allt, saknar morfar och Vikings humör är inte heller på topp. Antingen är det på grund av mig som han gnäller eller så är han bara också allmänt deppig. Mitt tålamod är snart borta och det känns som om jag håller på att bli galen. Längtar tills Nille kommer hem. Vi ska ha myskväll och titta på The Walking Dead och American Horror Story. Världens grymmaste serier som jag verkligen rekommenderar för de som gillar skräck, spänning och död. Det var Nilles initiativ och bara det gör ju att det känns ännu mysigare. Han har frågat mig om hur många beställningar jag haft osv för att sen boka in en kväll då jag inte ska sitta och sy. Självklart blir det även spagetti med köttfärssås till middag också. Det är ett måste när vi vill lyxa till det. Tar med andra ord ledigt från mina maskiner ikväll.  

Träffade Micke igår. Han fick mig att må så himla bra. Sa precis det man ville höra men inte visste att man ville höra. Gjorde mig glad in i själen. Min fina vän. Vi tog en kaffe och snackade loss, sedan gick vi en längre promenad i mörkret. Vädret var ruggigt men det var ändå trevligt och vi hade så mycket att prata om.

Har blivit klar med två mössor av en annan modell. Liknande hjälmmössa tror jag det heter. Den tar betydligt längre tid att göra än den andra mössmodellen men resultatet var helt klart värt det. Dessa två mössor är till en liten flicka på 3 månader. Den vita med ugglor är fodrad med ljusrosa fleece och har svarta kantband. Den andra i rosa grodtyget har mörkrosa fleecefoder och kantades med gröna kantband. Märket NiViLo fick sitta i nacken. Viking fick prova den ena mössan bara för att jag skulle kunna vissa upp hur den ser ut på. Det blev inte riktigt rättvisa när jag fotograferade den liggandes plant. Hoppas inte lillflickan får killbaciller nu, hehe. 

 
 
 

2 kommentarer:

  1. Du är bäst, ingen protest! Du berikar denna ibland fåniga, upp och ned-vända värld! Dessutom ska ni kolla på asbra serier och vältra er i blod och psykoser, det låter underbart och romantiskt tycker jag;) Ska försöka att få Chrisse med på det samma! Fast han spelar mest.....

    Kraaaaaaaaaaam

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aaaw Zossi! Ingen kan glädja en i mörka tider på så underbara sätt som du! Blir alltid varm i hjärtat när jag hör från dig. Visst är det romantiskt haha! Man får passa på och njuta när männen väl är i rätt "mode". Lycka till med C. ;)
      Kramar till tusen!

      Radera