torsdag 8 november 2012

Pang! Boom! Bang!


Det väsnas ordentligt utanför lägenheten nu om dagarna. Det smäller, slår, bankar och skrapas. Borras överallt gör det också. Det är helt fantastiskt att mitt lilla monster kan sova igenom alla oväsen. Katterna var ganska stressade i början men nu verkar de ha vant sig, alternativt gett upp. Idag stänger de våra entredörrar helt och det går varken att komma in eller ut på loftgångarna. Balkongen som gäller numera. Byggnadsställningen skramlar och gungar när man går på den, läskigt men det ska ju vara säkert. Får väl ha tillit till det och komma över min höjdrädsla helt enkelt.

 

Var på Leos Lekland igår med lite fina vänner från sjuksköterskeutbildningen. Viking var väl i yngsta laget men han kunde ändå klättra och studsa på en del saker. Dumma jag skulle tvinga upp både honom och mig i en sluten rutschkana som utgick ända uppe ifrån taket. Jag blev skiträdd och skrek och Viking började såklart att störtböla. Dumma, dumma mig. Efter det var han ganska reserverad mot alla andra lekattraktioner, och så fort jag gick mer än ett par meter ifrån honom så sjönk hans underläpp och tårarna började spruta. Fega unge. Till och med bollhavet var skrämmande och lockade till fler tårar. Där rök vår tanke om att skaffa ett bollhav till lilleplutt i julklapp. Men, men bättre lycka nästa gång. Det var åtminstone fritt inträde och vi mammor fick barnslig leklust och hade väldigt roligt. Lilla Leia runt, 8 månader gammal, gjorde dessutom oss alla häpna genom att plötsligt krypa iväg. Så roligt att se när hon fattade galoppen och spärren släppte.

Har hakat upp mig lite bland mina projekt. Har nog påbörjat för mycket på en gång och det irriterar mig att jag inte kan slutföra något. Tiden är dyrbar dessutom. Svärmor kommer hit en stund idag och jag hoppas att hon ska kunna hjälpa mig med att sy på dragkedja, vilket är ett av mina projekt. Har gjort det tidigare men tycker det är onödigt komplicerat och tycker att det borde finnas små knep för att få till det bättre och lättare. Skulle bli förvånad om hon inte kan, hon är ett uppslagsverk vad gäller sömmad och har gett mig mycket goda råd och förklarat och förenklat för mig när jag inte förstått. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar