söndag 30 december 2012

Cysta?!

Jag har förmodligen fått en cysta i samband med min senaste menstruation. Gör ont för minsta lilla. Det hugger till om jag skrattar, hostar, går på toaletten eller bara sätter mig ner. Fruktansvärt obehagligt eftersom det känns precis var i kroppen den sitter men ändå är helt onåbar för mig själv. Går inte riktigt att beskriva smärtan heller eftersom det inte gör ont konstant utan bara vid rörelse. Kan dra paralleller med hur det är att ha ett stort blåmärke, när du rör vid det gör det ont, men inte bara av att det finns där i sig självt. Har haft många cystor förut, men det var längesedan nu. Innan jag blev gravid hade jag Endometrios men det har jag tack och lov varit befriad ifrån sen Viking föddes. Jag är inte orolig över att det kommer tillbaka heller, det verkar högst osannolikt, men jag blir ändå besvärad av smärtan som jag fått. Har aldrig tidigare behövt operera bort en cysta då de alltid har försvunnit av sig själva eller åtminstone innan de hunnit åstadkomma så mycket besvär för mig att jag behövt söka hjälp. Nu har jag dock börjat fundera på om jag kanske ändå bör kolla upp det. Känner mig ganska besvärad och det har bara blivit värre från dag till dag. Vill dessutom ogärna behöva ta smärtstillande dagligen för något sådant här. Jävla kvinnokropp! Ibland blir jag så trött på allt som rör mens, hormoner och underliv. Rättelse: inte ibland – alltid.

Glädjer mig av att Nille har semester och att vi lever riktigt mysigt familjeliv just nu. Viking har blivit extra pappig (äntligen) och det är helt underbart att se. Han envisas med att sitta i Nilles knä och vill gärna se på när han spelar tv-spel, till Nilles stora förtjusning förstås. Kärleken flödar.

 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar