fredag 21 december 2012

Sista julstressen.

Funderar på att lägga upp en egen lista med de saker som är till salu här på bloggen. Istället för att man ska behöva leta igenom alla inläggen så hade det kanske varit bättre om allting låg samlat i ett postat inlägg istället. Ska se om jag kan få i ordning ett sådant under helgen.

Huvudvärken har gjort mig sällskap hela förmiddagen idag också, men förhoppningsvis lämnar den mig för lite frisk luft. Så fort lilleman har vaknat ska vi ge oss ut i "vintervärmen" för att ordna det sista innan jul och nyår. Nille arbetar sin sista dag på NCC idag, sedan väntar två veckors ledighet innan han börjar sin lärlingstjänst som elektriker. Skönt för honom. Och skönt för oss.

Har sytt färdigt lite julklappar fast där jag inte vågar lägga upp bild på dem ännu. Men detta kan jag i alla fall bjuda på. Det första är en onepiece i storlek M till min fina mamma. Hon vet redan om att hon ska få den då det är hon som har valt tyget. Den är sydd i skön, grå sweatshirt med fodrad hätta av "smarta barn" jerseyn. Fickorna är också i jersey. Jag valde att inte göra dragkedjan hela vägen upp eftersom hon ändå aldrig skulle dra upp den över huvudet. Poänglöst liksom! Dessutom tyckte jag det blev snyggare brytning till hättan om jag avslutade blixtlåset vid halslinningen.


Såklart blev det en t-shirt också till en liten kille, vars mamma aldrig slutar tjata om dessa flodhästar. Hoppas att både hon och lilleman blir glada, samt att de vet vem de är, haha.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar