onsdag 19 december 2012

Stackars Pappa Isbjörn!

Ååh, alla dessa sy-ideer jag har. Kan sitta och glo mig tokig på andras verk och känna att ”det där vill jag också prova på att göra”. Men vart är tiden för det? Jag tror att jag kommer vara tvungen att ta med mig maskinerna upp till landet över jul. Klarar nog inte av att slitas ifrån dem i en hel vecka. Vill fortfarande sy en uggla, men även testa göra napphållare. Ibland känns det som om jag hade velat sy på heltid, arbeta med det. Fast hur kul kommer jag att tycka att det är i längden? Dessutom blir det svårt att försörja sig på det. Bättre att hålla det på hobbynivå istället.

Titta vad mina katter har gjort. Eller för det första, titta vad jag skapade förra julen när jag väntade Viking. En familj isbjörnar där stommen är i frigolit. Den vita ullen har jag filtat på, samt format tassar, öron och svans. Sedan har jag limmat på diverse attiraljer såsom ögon, lussbulle och rosett. Min lilla isbjörnsfamilj. Nu är dessvärre pappa isbjörn död. Han har blivit våldsamt attackerad och tuggad på. Stackars mamma isbjörn som nu är änka och bebisbjörn har bara en förälder kvar. Kattfan!

RIP pappa isbjörn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar