tisdag 18 december 2012

Längtan efter...

Lycka för mig kan ibland vara att bara få krypa upp i soffan med en filt och en rykande kopp kaffe och inte göra någonting. Bara vara i nuet. Tystnaden som omsveper mig är ljuvlig i motsats till vilka ljud som jag brukar omge mig med. Kontrasterna är tydliga och det är dem som gör mig så lugn och fridfull. Så skönt det är att göra absolut ingenting. Man borde försöka göra det oftare…

Jag har börjat längta efter våren. Längtar tills julstressen är förbi, för om sanningen ska fram så har jag inte haft någon direkt julkänsla detta året. Tråkigt. Jag tycker ändå att jag har ansträngt mig för att locka fram den bland annat med pepparkaksbak, presentinslagning, pysslat ihop julkort, öppnat julkalendrar och satt stjärnor i fönstren. Snö har vi ju dessutom också haft till hjälp, men ändå ingen julkänsla. Kanske den inte får plats just nu när det finns så många andra känslor, tankar och grubblerier i huvudet på mig? Känns ändå som att nästa år kommer bli bra och jag ser med lättnad fram emot våren. Bara lite till.

Hann med en snabb dregglis-beställning igår kväll. Superskoj. Det var ett tag sedan jag gjorde dregglisar nu och jag saknar det nästan. Så fort mina nya lappar kommer ska jag sy ihop ett nytt skojigt gäng i alla möjliga färger och lägga ut här på bloggen. Så ni med massa dregglande bebisar får hålla utkik, haha. Förutom dregglisarna så kollade vi lite film under kvällen. Kroon var också med och gjorde oss sällskap. Han är så fin med Viking och det är så roligt att se dem tillsammans. Viking vill alltid ha hans snusdosa, hm… Kroon visade skatefilmer på datorn och lilleplutt var superintresserad. Skoj, då kunde mamma laga maten ifred. Win!

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar