måndag 14 januari 2013

Leveransproblem och Dregglis Maraton!

Har haft problem med att få hem tygerna från Jonic-textil som jag beställde i december. Fick besked efter nyår att två av tygerna innehöll tryckfel och att de därför skulle beställa hem nytt. Det var ju tråkigt och kanske lite konstigt att de inte visste om det tidigare. Var jag den förste att köpa just de tygerna? Man kunde väl tycka att de hade kunnat skriva ut det på hemsidan annars så att man visste. Men men, jag får väl vänta lite längre bara. Dock gick dagarna och det hände ingenting. Jag mejlade därför dem under förra veckan och frågade var tygerna blev av samt hur länge till jag skulle behöva vänta på leverans. Får då beskedet att de ”nya” tygerna som skulle ersätta tygerna med tryckfel OCKSÅ hade tryckfel. Eller ja, inte alla men ett av dem jag ville ha hade det. De erbjöd då att ge mig en meter extra så att jag skulle bli nöjd. Hm… jag frågade istället om jag inte kunde få 1 meter av något annat tyg, då jag knappast behövde så många meter av samma, samt som kompensation för all väntetid. Fick ett kort svar tillbaka att det minsann inte gick att få av något annat tyg, utan att de tänkte att 1 meter extra skulle motsvara det jag förlorade på grund av tryckfelet. Kände mig lite stött, speciellt då jag väntat och väntat och ändå inte skulle få rätt tyg. Skickade därför ett lite kaxigt mejl där jag skrev att om det nu var så pass mycket fel i tyget då behövde jag säkerligen den där extra metern. Skrev också att det var dåligt att de bara fick in tyg med andra sortering hela tiden. Kände inte alls för att försöka vara trevlig. Jag tycker det är viktigare att kunden blir bra behandlad och kanske även kompenserad för sådant här trassel. Men oavsett vad så har tygerna kommit nu och jag ska åka och hämta dem under eftermiddagen. Tvättmaskinen kommer att gå varm och en viss luvtröja ska äntligen få sitt foder. Håll koll på tyglistan för den kommer snart att uppdateras! 

Under helgen som gick hade jag dregglis maraton. Sydde och sydde och det tog aldrig slut. Fast de gjorde de ju såklart. Blev över 40 stycken färdiga. Wow, så många har jag aldrig gjort på samma gång förut, och ändå har jag över 20 tyger i skåpet som inte har fått vara med. Testade även att sy tre dregglisar med smurftyg som är i vävt bommullstyg. Det finns med andra ord ingen stretch i det tyget, fast det spelar egentligen ingen roll när det gäller dregglisar. Baksidorna är i stretch i form av antingen fleece eller sweatshirt så de är ändå härligt mjuka mot baby halsen. Självklart använde jag kardborreknäppning i nacken också.


Dregglisarna på första bilden här under är på väg till en pojke i Täby. Nästa beställning var också sex dregglisar fast denna gången till två tvillingflickor som ännu inte har fått se ljuset. Såklart ska alla dregglis-paren matcha varandra. Att göra dessa fick mig att själv vilja ha tvillingar. Tänk så mycket jag skulle sy och matcha dem med i så fall. Mys.


Blev även en lite gladare vårinspirerad T-shirt färdig i storlek 86. Tanken är att Viking ska ha den, fast jag vet inte om han passar i färgerna. Den är väldigt klar grön med härliga flugsvampar på. Nille fick vara med och välja muddar och kantband och därför fick tröjan en röd kort mudd längst ner också. Blev fint ändå tyckte jag.


Är du intresserad av att köpa dregglisar av mig så lämna en kommentar i bloggen eller mejla mig. Nu finns de för omgående leverans. Du kan se alla färdiga som finns att välja på HÄR. Men önskas det dregglisar i andra tyger så går det förstås också bra. De kostar 40kr/st alternativt 3st för 100kr. Frakten blir 12kr upp till ca 8 dregglisar.

4 kommentarer:

  1. Åååh du gör å himla mycket fiiiiint!!!
    Jag kan knappt bärga mig tills jag ska göra dig rik och mig själv fattig ;)
    Jag har dille på det randiga tyget också som du gjort dregglis av nu, och en massa andra också. I april vännen, då har vi fått veta vi om det blir påg eller tös, och då J*VLAR!! :D

    /E

    PS: Jag tror Viking passar i tyget med blåa dalahästar, för det tar säkert fram hans underbara ögonfärg

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, du är rolig du! ;) Ja, jag längtar också, fast av flera anledningar såklart, inte bara för att jag ska få sy. :P
      Ni måste ju ha dalahästar till er hemlis oavsett kön! Punkt slut!
      Kramis

      Radera
  2. Gahh!!! Finns det möjlighet att beställa dregglisar i smurftyget!!! Såååååå söta!!! Lisa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja men självklart Lisa!! Har tre stycken färdiga för leverans as we speak. :) Mejla mig på lovaabjornsson@hotmail.com så ordnar vi lite smurfar till dig!

      Radera