torsdag 17 januari 2013

Livsfarligt!

Dumma mig som har tagit så lång tid att bli klar med filten som Sheima vann i senaste tävlingen. Usch på mig! Tanken var väl från början att jag skulle passa på att sy kantbandet på nya maskinen men sen har det dragit ut på tiden och jag har ännu inte tagit itu med att koppla på just bandkantaren. Det är ett projekt som kräver både tid, tålamod och det har jag inte just nu. Får skylla mig själv, för jag vet att jag spar tid också om jag bara får tummen ur och lär mig hur den fungerar. Fast jag tror att jag ändå inte vill använda den på sålda kläder förrän jag är helt säker och fått in en bra teknik. Blir till att öva på lilleplutts framtida klädesplagg först och främst. Men men, nu är filten i alla fall helt färdig. Kantbandet blev sytt med coverpron och med två nålar. Mitt dåliga samvete ska jag försöka rädda genom att skicka med en  matchande dregglis. Som kompensation för en alldeles för lång väntan.


Har gått med i en grupp på facebook där det säljs tyg för fulla muggar. Privatpersoner som rensar ut sina garderober och säljer stuvbitar till höger och vänster. Om man är snabb kan man hitta många fina tyger för en billig peng. Denna grupp är direkt livsfarlig. Man blir beroende och det är så enkelt att bara skriva ”köper”. Det är som att tvinga in en alkolist på systemet med befallningen ”se men inte röra.” Jobbigt läge. Gjorde ett snedsteg som jag rättade till genom att ångra köpet. Det varade dock inte länge. Ångrade mig igen och letade då upp tyget på en hemsida och klickade hem två meter istället. Kvittade det dock rakt av med ett par dregglisar jag sålt. För tre sålda dregglisar kan jag i princip köpa en meter tyg. Så i detta fall var pengarna bara inne på kontot en snabbis, innan de vände och nu är investerade i detta tuffa racing tyg. Man måste satsa för att vinna, eller hur.


Halva tyget är racingbilar och andra halvan svart/cerise rutigt. Som vanligt har jag tusen idéer i huvudet. Bland annat vill jag göra en t-shirt med bilarna på bröst och rygg, samt ärmarna i det rutiga. Eller tvärtom. Den rosa är ganska kraftig och mörkare än vad den ser ut att vara på bilden. Vet med mig att detta tyg finns i blått också. Behöver jag säga att jag redan letar efter det? Förmodligen inte. Det är livsfarligt!

4 kommentarer:

  1. Svar
    1. Ja, Fanny denna rosa är såååå mycket snyggare i verkligheten egentligen! Det ville inte riktigt fastna på bild. ;)

      Radera
  2. Jättefin filt! Ser redan fram emot nästa beställning! Sebbe tyckte att Leia bara ska ha såna här fina saker! Kul att ses idag! /S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh gullig han är! :) Haha, ja det ska bli kul att börja sy kläderna åt prinsessan och superkul med din beställning. Beslutsångest deluxe! ;D
      Kram

      Radera