onsdag 2 januari 2013

Nytt år och nya möjligheter!

Har blivit smått förkylda här hemma. Hosta och halsont. Jobbigt men det går ändå. Är dock tröttare än vanligt fast det är väl också helt normalt om man inte är fullt frisk.

Det är nytt år och nya möjligheter. Ska ringa en del samtal i veckan, samtal som är avgörande för mig. Beslut som ska fattas angående bland annat skola och jobb. Måste också ringa och trycka på dagisplats åt Viking. Har sökt i god tid men ännu inte fått något svar. Men det löser väl sig det också antar jag. Jag är inte orolig.

Paljettbrudar på nyår! Älskade syster, jag, Denise och Sara!
Har läst på en del om olika covermaskiner och overlocker, samt kombinationsmaskiner. Det lutar mer och mer åt en ny maskin för mig. En coverlock såklart. Spargrisen som innehöll alla pengar jag sytt och sålt för räcker gott och väl till en ny maskin plus en bandkantare och lite nya trådrullar. Fantastiskt! Känns väldigt kul att använda pengarna åt fortsatta klädprojekt. Tror nog aldrig att jag hade haft möjlighet att köpa en sådan maskin annars. Så tack till alla ni som beställt av mig!! Nu kan jag fortsätta sy ännu mer och ännu bättre (förhoppningsvis) kläder. För den som vill läsa lite mer om de olika funktionerna hos de olika maskinerna kan jag varmt rekommendera denna länken -> Kokalal.
Dock har jag redan ett problem och det är utrymmet. Har för närvarande symaskinen i pysselgarderoben och overlocken på köksbordet. Pendlar mellan dessa maskiner under varje sömnadsprojekt, då de har olika funktioner och jag behöver använda dem alla. Med en coverlock kommer jag att behöva plats för ytterligare en maskin. Hade så gärna velat ha alla tre på samma bord, men det är lite svårt när man bor i lägenhet och platsen redan är maximalt utnyttjad. Sen vill jag inte heller ta över hela köket med mina sysaker. Köket ska vara kök och ingenting annat egentligen. Men finns det hjärterum så…

Ska träffa mormor idag, var ett tag sedan nu, fast har pratat med henne lite på telefon. Gör fortfarande ont att se henne. Tänker på morfar väldigt ofta. Försöker att glädjas men allt som oftast kommer sorgen och tar över. Kärleken gör ont.

4 kommentarer: