onsdag 30 januari 2013

Provsvar från Barnmedicin!

Dissade Nille imorse genom att tacka och berömma honom för supergott kaffe, när han var snäll nog och upplysa mig om att det var jag själv som hade bryggt det. Pinsamt. Han går ju upp tidigt och brukar alltid förbereda kaffekokaren åt mig. Då är det bara för mig att trycka på en knapp och sen kan dagen börja. Härligt, men imorse hade han fått bråttom iväg och hann med andra ord inte. Trött som jag är glömmer jag bort att det är jag själv som bryggt kaffet och berättar för honom om hur gott det var. Suck. Tur han kunde skratta åt det och jag fick försäkra honom om att hans kaffe fortfarande är godast. Jag vill ju gärna fortsätta att få en förbered kanna på morgonen, haha.

Fick svar från Vikings njurundersökning som vi gjorde i julas. De går inte att beskriva känslan man får i kroppen när man öppnar kuverten och ser att det är från Barnmedicinen. Obehag, och jag vågade knappt läsa utan lät först ögonen snabbt svepa över dokumentet, i jakt på de förbjudna orden. Puh! Alla värden var normala. Det fanns inga tecken på vävnadsskador efter hans pyelonerfrit (njurbäckeninflammation) som han hade vid 4 månaders ålder, samt båda njurarna uppvisade normal njurfunktion. Skönt. Nu kan jag faktiskt släppa detta, även om det fortfarande finns en del återbesök så vet jag att allting är friskt och funktionsdugligt. 

Imorgon är det dags för klädparty igen. En säljare för Me&I kommer och ska visa vårens kollektion av deras kläder. Ska bli kul att få träffa alla samt att få se hur kläderna ser ut. Samtidigt känner jag press och stress. Det tär på mig med allting som måste fixas och ordnas. Jag är ju inte en sådan person som nöjer mig så lätt. Vill gärna att allting ska vara exemplariskt, rent och snyggt, fast det är ju bara att glömma när man har en Viking. Han lär mig successivt att inte heller göra så stor sak av allting. Att det finns viktigare saker i livet än att golven är rena och att där finns snygga servetter som matchar tallrikarna. Bättre att fokusera på de små glädjebitarna istället, som att jag faktiskt ska få träffa och umgås med fina människor och barn. Så om kattlådan inte är tömd imorgon och om det står disk i köket, så vet ni varför. Jag är bara glad över att se er.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar