onsdag 30 januari 2013

Bildbevis och flugsvampar!

Mitt hjärta smälte fullständigt igår när jag fick en bild på lilltjejen Nellie bärandes pannbandet och dregglisen som jag gjorde häromdagen. Så otroligt sött det är på henne!! Jag önskar nästan själv att jag hade en dotter bara för att kunna klä henne i så söta plagg. Viking passar nämligen inte jättebra i varken kjol eller pannband, det har jag bildbevis på. Däremot är han superfin i dregglisar och allt annat, haha.
 

Blev även färdig med två olika set med byxa och tröja till lilla Leia. Det ena setet består av en likadan lejon T-shirt som jag gjorde till Viking, med extra långa blå muddar. Matchande byxor i brun velour blev det också, med en gullig lejon detalj på rumpan. Klurade ett tag på hur jag skulle få fast lejonen men slutade upp med att jag overlockade hela vägen runt i en form som jag blev nöjd med. Sedan strök jag fast mellanlägg på baksidan. Trycket blev lite lättare att arbeta med då, annars är ju trikå ganska jobbigt att sy i då det både töjer och rynkar sig lätt under pressarfoten. Jag sydde sedan ihop alla sömmar på byxorna, men sparade ena sidosömmen. Slutligen sick-sackade jag fast lejonen på rumpan och sist sidosömmen på overlocken.

 

Det andra setet består av ett par svarta jogginbyxor med röda sömmar och röd mudd. T-shirten är också den långärmad fast med gröna flugsvampar på och långa röda muddar. Alla plaggen är i storlek 80. Förhoppningsvis kan hon växa lite i dem också. 


Idag ska jag, mamma och mormor åka för att se utställningen Tutankhamun - Graven och Skatterna. Har redan varit där en gång, men det tål att ses igen. Dessutom är det roligt att träffa mormor och hitta på något med henne.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar