fredag 8 februari 2013

RockBaby och Fotavtryck!

Har sytt en rock inspirerad body med dödskallar på. En beställning som jag fått från ett par rockiga vänner till oss. Det är dessutom första plagget jag sytt av dödskalletyget, bortsett från dregglisar då. Blev supernöjd med mönsterpassningen och färgkombinationen. De önskade ha gula kantband och det livar verkligen upp denna outfiten tycker jag. Ärmarna blev svarta för att framhäva trycket på fram och baksidan. Tror att det lätt kan bli stirrigt om det blir för mycket mönster. Vad tycker ni? Hela setet är i storlek 68, med ett par mjuka muddbyxor i härlig sweatshirt till.


Från rock till något helt annat, nu ska jag börja med en beställning som förhoppningsvis ska bli riktigt sockersöt. Jag säger bara cupcakes!! Wait and see!

När Viking var 8 veckor, tror jag det var, gjorde jag ett avtryck av hans fötter. Jag använde mig då av vattenlöslig målarfärg som jag penslade på hans små fossingar och sedan pressade försiktigt mot ett papper. Igår gjorde jag ett nytt avtryck, men denna gång använde jag mig av Distress Inc istället. Distress använder jag mycket när jag färgar in kanter på papper, för att få en gammal look, vid scrapbooking. Resultatet blev bra, alla små linjer under foten syns på avtrycket, det gjorde det inte med målarfärgen lika lätt. Dock färgar Distressen gärna av sig så numera har vi två svarta barnfötter på halkmattan i badkaret också. 


Idag ska jag träffa mormor igen och följa med henne till Remautologen. Diskutera lite smärtlindring med läkaren, men framförallt vara med som stöd. Min mormor är nog den starkaste människa jag mött. Älskar henne så otroligt mycket!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar