fredag 1 mars 2013

Söt, Sötare, Sötast!

Har jobbat med en luvtröja i gammelrosa velour som jag fodrat med det sockersöta cupcaketyget. Helt underbar kombination, mjuk rosa som blir urgullig tillsammans med bakelserna. Med den vita mudden och kantbandet fick tröjan den rätta känslan av ett sockersött plagg. Byxorna är i samma velour och också de med vita muddar. Hela setet är i storlek 62. Som pricken över i så fick det bli ett litet pannband med cupcakes på också. Det är en tjej som jag träffade på en av mina första praktikplatser på sjuksköterskeutbildningen som har beställt setet. Det ska hon ge bort till en av hennes närmaste väninnor som snart ska få tillökning. Hoppas hon blir glad över kläderna! Jag tycker i alla fall att de är bedårande söta!

 
 
 
 

Lite dregglisar blev det också mellan varven. Ett gäng på tre stycken som är på väg till en flicka som heter Vera och, som enligt sin mamma, nu börjat dreggla alldeles förfärligt. Jag undrar om hon och Viking är på samma nivå? Hans tröjor får man byta ganska snabbt om han inte har en dregglis på sig, och det händer ju ibland att man glömmer ta på den. Då blir det snabbt en blöt fläck på bröstet… som växer, och växer och växer…
Hoppas i alla fall att lilla mamma får ro med lite dregglisar till dottern. Så här ser de ut:


Gjorde även två extra i lite tyger som jag inte sytt i tidigare. Blev en med lila smurfar och en sommrig med blommor på. De är till salu för 40kr/st, och för den som är intresserad är det bara att mejla eller kommentera någonstans i bloggen. 


Har haft första inskolningsdagen för Viking idag på dagis. Det gick superbra, över all förväntan. Vi kom dit, släppte ner honom på golvet och sedan smet han iväg och höll sig sysselsatt tills det var dags att åka hem igen. Han klättrade och busade, hälsade på de andra barnen och skojade med fröknarna. Inte en endaste gång sökte han vår uppmärksamhet. Jag tror inte ens han märkte att vi var där. Det kändes så himla bra. Sen vet man ju aldrig hur det blir nästa gång, men jag har en positiv känsla av allting i alla fall. Efter dagis blev det en snabbvisit ut till svärmor för lite god fika. Pratade en stund med min älskade Natalie på telefon också så dagen har varit allmänt bra och mysig. Nu är det dessutom fredag och snart dags för pizza! Kan knappt bli bättre. Ha en underbar fredag och helg!

6 kommentarer:

  1. Helt underbara..klart hon blir glad!!
    Du är jätteduktig!
    När jag får barnbarn ska jag beställa från dig..;-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh men tack snälla du! :)
      Det skulle vara superskoj att sy till ditt/dina barnbarn! :) Hoppas du får bli farmor snart! ;) Kram

      Radera
  2. Ulrika Fransson1 mars 2013 kl. 19:29

    Köper båda! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt Ulrika! Jag mejlar dig! :)

      Radera
  3. Tusen tack för de fina dregglisarna som kom på posten idag!
    Vera kommer att bli bedårande i dem...=)
    Storasystrarna blev dock lite avundsjuka och tyckte att de kunde få ha dem som halskragar under jackan....
    Hälsningar/Den ömma modern

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, men tack själv! Men vad roligt att höra! :)
      Haha, aaw söta barn du har. :P Tack för att du tog dig tid att skriva! :)
      Kramar

      Radera