fredag 1 mars 2013

Ooga Booga och åksjuka!

Det känns som om det har hänt så mycket de senaste dagarna, men som jag inte har hunnit med att skriva om. Har verkligen varit en fullspäckad vecka, och är fortfarande. Har bland annat varit i Helsingborg och hälsat på finaste väninnan Zossi och hennes lilla Agnes på dryga tre månader. Mys på hög nivå. Dock blir jag så fruktansvärt åksjuk av både tåg och buss att jag bara vill lägga mig ner och dö. Hatar att må illa, det är det värsta som finns. Att sen sitta på ett svettigt, gungande tåg, fullsmockat med griniga människor och må bajs, det är ingen hit. Lägg sedan till en unge som vägrar sitta snällt i vagnen, utan ska klättra i säten och kräva din ständiga uppmärksamhet… ja då mår man ännu lite sämre. Pust! Tur var det i alla fall att Zossi hade åksjuktabletter som jag kunde ta på hemvägen, och hör och häpna, det gjorde underverk. Det var till och med helt fantastiskt mysigt att åka tåg helt plötsligt. Vagnen var tom på folk, Viking sov gott och jag satt och svarade på mejl på mobilen. Egentid! Utan en endaste hulkning! Fantastiskt. Dock framme i Malmö igen valde jag att promenera den dryga halvmilen hem istället för att ta bussen. Bussar mår jag dåligt av oavsett illamående eller ej. Det är nästan alltid sura människor där, chauffören kör som om han är efterlyst av Säpo och gunget gör mig obehaglig till mods. Solen sken och Viking sov och det var perfekt promenadväder. Halvvägs hem var jag hungrig, kissignödig och stelfrusen. Solvärme är bara lurendrejeri i Februari månad. Irriterad och less fick jag kallt ta mitt straff och fotsätta färden till fots, när jag ändå kommit så långt. Var helt slut när jag kom hem!

Igårkväll var jag på overlock-kurs hos min återförsäljare här i Malmö. Spenderade hela kvällen framför maskinen och gick igenom alla dess funktioner. Nästan alla. Helt otroligt vad mycket man kan göra med den och som jag inte har vetat om. Jag har bara sytt och kört på med samma inställningar och aldrig ändrat på någonting av rädslan för att jag då inte kan ställa tillbaka det igen. Testade nu att sy flatlock, rullfåll, snedslå och fick massor av andra bra tips. Vi fick leka en hel del med differential-matningen också vilket var toppen. Det är inte helt lätt. Väldigt lyckad kväll! Nu önskar jag bara att det dyker upp en likadan kurs fast för oss som har coverlock. Hoppas hoppas!

Måste bjuda på en bild också, fick nämligen hem detta underbara tyg med Ooga Booga! Visst är det fantastiskt gulligt!? Det känns väldigt bebis men funkar utmärkt till både pojke och flicka. Detta tyget finns i hundra olika färgkombinationer men jag tyckte att denna var väldigt mysig. Blir glad av att se det. Nille tyckte också om tyget. Win!

4 kommentarer:

  1. Perfekt pyjamastyg enligt mig! :D

    Eller till vad som helst egentligen. Med rosa muddar till tjej, blå muddar till kille.

    /E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja men absolut, visst är det!! Helt underbart, jag blir så glad varje gång jag tittar på det! :)
      Kram

      Radera
  2. Vet inte om du har beställningsstopp fortfarande men när du börjar sy igen så sa Leia till mig (hela vägen från sängen, i vilken hon sover) att hon himla gärna vill ha en pyjamas i detta tyg...
    /S

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha alltså jag måste säga att jag är galet imponerad över er kommunikation! Leia är verkligen duktig på att tala för sig! Beställningsstoppet kvarstår ett litet tag till iaf, men jag ska ha dig i åtanke så fort jag jobbat undan lite sy-projekt! :) Tyget gör sig toppen till pyjamas tycker jag! :)
      Kram

      Radera