torsdag 19 december 2013

Smurfar, Hypnos och Kosmos!

Sista julklapparna är färdiga och nu tar jag ”semester” ifrån symaskinerna. Lite i sista minuten då vi åker till landet på lördag. Imorgon är det julfest på mitt jobb. Det ser jag verkligen fram emot. Få träffa alla underbara kollegor igen, äta god mat och mingla runt. Vara ”mammaledig” på riktigt som jag brukar säga.

Vi har de senaste dagarna varit kattvakt åt lillasysters katter då hennes lägenhet för närvarande inte är beboelig. Två små tokiga ragdollkattungar som heter Kosmos och Hypnos. Våra egna katter är nog världens snällaste och har i princip välkomnat dessa två ”främlingar” med öppna armar (läs: tassar). Zeke och Kosmos fann varandra direkt och är nu bästa kompisar. Äntligen en annan katt som också har oändlig energi, som Zeke kan springa rundor i lägenheten med. Och tusan vad de har sprungits. Fram och tillbaka i hallen. Först kommer Zeke med den andre efter sig. Svansarna står högt. Sedan rusar Kosmos tillbaka och Zeke efter honom. Inte ett fräsande eller annat tecken på bråk, bara två knasiga filurer som leker lattjolajban. Underbart att beskåda. Till och från har det dock känts för mycket. Speciellt när man ser katter var man än vänder blicken. Kosmos är dessutom ordentligt busig och hittade snabbt vår stora kruka i vardagsrummet där han grävde ner sig. Sedan hivade han ut jord med sina tassar så det blev en fin liten hög på golvet. Viking tyckte det var jätteroligt och plockade upp jorden och lade den på hans traktors släp. Sedan körde han ut jorden i resten av lägenheten. Mycket uppskattat! Jag gav upp (som vanligt) där jag satt i soffan och beskådade allting samtidigt som jag matade Loke. På kvällen körde vi storstädning och sedan tryckte jag ner hela Vikings traktor i krukan så nu får där inte plats någon katt längre. Problemet löst.

 
 
 
 
 

Anledningen till att Elvis ser så lustig ut är för att hon blivit rakad. Hon har en tendens att få otroligt mycket tovor och får därför åka till "frisören" någon gång om året för att ta bort det värsta. Vikings kommentar när han såg henne efteråt var oslagbar. "Heeest" utbrast han! Nej, älskling det är bara lilla Elvis, jag vet att hon ser konstig ut, men inte ser hon väl ut som en häst?! Hm...

Dessa två luvjackor har jag sytt åt pojkarna i julklapp. Är så otroligt nöjd. Har länge velat göra vars en till dom i matchande smurftyg och äntligen är de färdiga. Valde en himmelsblå velour till utsidan och vita (!) kantband och muddar. Egentligen vill jag inte ha vitt då det lätt blir smutsigt, men det blev så himla rätt till dessa jackor. Nu har jag två riktiga smurftröjor till mina små smurfar. Viking fick gröna smurfar och Loke fick lila, storlek 98 respektive 68.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar