torsdag 16 januari 2014

Clementiner och missiler!

Tänkte att lite kort uppdatering kunde vara på sin plats. Så kort får det bli för Loke har precis somnat och jag har tvätt, disk och leksaker tillförbannelse som bara ligger och väntar på mig. Tror till och med ibland att det förökar sig utan att jag behöver göra något.

Vi letar hus. Har letat länge, alltså i några år, men nu känns det betydligt mer aktuellt och engagerat. Vi vill verkligen ha något eget, speciellt med tanke på barnen. Så vi letar och letar, det är väldigt spännande faktiskt. Utan att stressa, vi vill ju hitta vårt hus.

Viking använde min bärbara dator som juicepress så nu är den inlämnad på reparation. Fyra små clementiner hade han mosat däri. Kreativt? Jovisst, men jag saknar min dator. Fattar bara inte när han har gjort det! Helt plötsligt var det liksom bara gjort. Suck! Tur att försäkringsbolaget tog det bra, de fick ju sig ett gott skratt!

Tvätta är ju inte särskilt roligt men måste göras, ännu värre är det att tvätta tvätt som redan HAR tvättats. Jag drog ut en hel ikea-påse med torra kläder ur torktumlaren häromdagen. Eftersom plikten kallade hann jag aldrig vika in kläderna utan de låg kvar i påsen i badrummet. Tvättade, rena och torra! När jag senare bytte blöja på Loke började han såklart att kissa, i en jäkla stråle dessutom. Jag hoppade undan missilstrålen, men upptäckte försent att han prickade rätt ner i ikea-påsen med den rena tvätten. Suck!

Har en del nytt sytt som jag hade velat lägga upp bilder på, dock ligger alla bilder och badar i clementinsaft hos Net on Net, och självklart även så mitt minneskort till kameran. Bra där!

Snart kommer E hit med "Pinnen" som Viking kallar honom. Det blir mammamys och kaffe. Gott med sällskap till de i övrigt rätt så tradiga vardagssysslorna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar