fredag 11 juli 2014

Fruktstund och bildbomb!

Viking sitter och äter frukt och Loke har precis somnat. Kaffebryggaren har kokat färdigt kaffet, det är andra omgången idag redan. Tidiga morgnar, men jag har faktiskt fått sova mer eller mindre hela natten nu i ett par dagar. Det åtföljs av en jobbig natt och sedan blir det ”bra” igen. Samtidigt har nu alla fyra tänderna i Lokes överkäke tittat ut. Är det ett sammanträffande? Oavsett vad så går jag hellre upp i ottan, så länge det innebär att jag får sova ostört fram till dess.

Är glad över att Viking äter så mycket frukt som han gör. Han är inte alls särskilt kräsen och det gör mig lättad. Jag är själv väldigt petig och svår i maten och det är riktigt jobbigt. Hade han också varit som jag är så vet jag inte vad vi skulle servera vid måltiderna faktiskt. Var och varannan dag måste vi fylla på fruktskålen här hemma med bananer, kiwi, äpplen, vindruvor och päron. Det är underbart!

Hela veckan har varit fullspäckad med äventyr och aktiviteter. Fikor, träffar, möten och mysiga stunder. Det har fyllt på med massvis med ny energi, samtidigt som det också har kostat en hel del energi. Men så är det väl, balansen är om inte annat uppnådd i alla fall.
Loke och jag åkte ut till huset tillsammans med E och hennes Matteo. Vi gick mysiga barnvagnspromenader i området som visade sig vara alldeles fantastiskt. Bärbuskar, körsbärsträd, nyponbuskar, lekplatser, kullar och grönområden överallt. Underbart att ha köpt ett hus någonstans som sedan visar sig ligga bättre till än vi vetat om. Där kommer vi att trivas!

Loke vaknar alldeles strax så jag avrundar med lite bilder från senaste dagarna. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar