måndag 7 juli 2014

Vardag.

Snart har Nille semester och då ska jag jobba lite extra. Ser fram emot att få arbeta. Göra något annat än att ta hand om barnen. Få avnjuta en frukost och lunch i lugn och ro. Gå på toaletten och få lov att stänga dörren om mig. Fantastiskt. Livet som småbarnsmorsa är inte alltid så glamoröst som man kanske får det att framstå. Men det är kontrasterna däremellan som gör livet spännande och intressant. Att få sakna och älska. Gråta och skratta. Plus lite extra pengar i kassan är alltid välkommet, framförallt nu när alla utgifterna lär hopa sig under kommande två månader.
Har i dagsläget packat tre hela flyttkartonger! Innehåll: Kalle Ankas Pocket. Hur ska detta sluta? Om bara Nilles pocket fyllde tre kartonger, hur många kommer inte resten av lägenheten att rymma då? Fortfarande supernervöst och pirrigt, men jag längtar som tokig! Vill inreda mitt nya syrum nu, nu. Nu!

Jag har även hävt mitt beställningsstopp. Jag känner att min ”paus” har varit väl vald och behövlig och jag har framförallt lärt mig att ta det lite lugnare samt umgås med andra än bara mina maskiner. Tidsmässigt hinner jag kanske inte så mycket mer just nu, än tidigare gjort, men jag känner ändå att jag vill kunna erbjuda möjligheten för alla. Jag tillämpar samma kösystem som förut och kommer enbart att påbörja en eller möjligen två beställningar åt gången (beroende på storlek och omfattning). Detta för att säkert hinna med och för att samtidigt kunna ge en rimlig leveranstid och en fortsatt bra (hoppas jag) service.
Sen tror jag det är viktigt för mig att hitta balansen. Att lära mig att inte ta på mig för mycket samt att tacka nej. Vill ni komma i kontakt med mig så skicka på mejlen, kommentera någonstans i bloggen eller på facebook, sök på NiViLo så kommer min grupp fram, där uppdaterar jag också oftare.

Loke fortsätter att vara väldigt gnällig och svår på nätterna, samtidigt har vi upptäckt att lillkillen har fyra tänder i överkäken som är på väg ut. Stackars liten, det är inte konstigt att han är ledsen. Jag ger honom alvedon ibland när jag känner att det blir för mycket gråt och skrik utan att någonting tröstar honom. Och det hjälper faktiskt, han blir lugnare och kan leka och fokusera på annat utan att gråta hela tiden. Då känns det befogat och tryggt att kunna ge honom det. Testade även en salva för tandsprickning från apoteket, men den gav ingen direkt effekt. Kanske lindrade det något, men det märktes inte på hans humör eller sinnesstämning i alla fall.

Idag ska jag försöka ta mig iväg till Greger Sy för lite inköp av symaskinsolja och nya nålar. Kanske han även kan hjälpa mig och blåsa rent maskinen samt ställa in den på nytt. Satte mig för att serva den igår kväll då jag tyckte att sömmen inte längre blev 100% bra, något krånglade. Testade ändra både det ena och det andra, skärbredd, diffen, stygnlängd och trådspänning men fick inte rätt på det. Så istället för att jag ska bli ledsen, arg och frustrerad tänker jag be honom om hjälp. Jag satt ju ändå hela kvällen och fifflade utan resultat så det är väl befogat att "ge upp" tänker jag.

Lite sytt senaste tiden kommer här i alla fall, det har blivit en hel del filtar:

 
 
 
 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar