söndag 24 augusti 2014

Humörpendeln, Familjeparkering och Spagettiben!

Lördag och vi bestämmer oss för att åka till Ikea för att handla ett täcke åt Loke. Hur tänkte vi där? Det är HELG hallå?? Jaja, väl på parkeringen är det alltid samma sak. Nille får vansinnesutbrott över alla bilar som parkerar på ”familjeparkeringen” då de uppenbarligen inte är familjer. (För det VET han??)
”Jag ska repa alla jävla fucking bilarna som INTE har en bilbarnstol!” utbrister han medan han kör längst ner i hörnet där det fortfarande finns lediga platser.
De borde fan få böter!” fortsätter han. Jag föreslår att han kan lämna det som ett förslag i Ikeas ”ris o ros” låda (har de en sådan?). Samtidigt tjoar Viking glatt bredvid mig i baksätet:
”Alla fajkin bilarna mamma!”
Om blickar kunde döda, jag säger då det!

Vi överlevde Ikea i alla fall. Bilarna också, för er som undrar.

Under veckan som varit har det varit Malmöfestival, men det var inte förrän på fredagen som jag fick ihop det att åka in och gå en runda med barnen. Det blev en snabbvisit på jobbet också och efteråt fick Viking åka karusell. Lyckan var obeskrivlig, så jag låter bilderna få tala för sig själva. Att se honom så lyrisk gjorde i alla fall att det var värt att trängas med halva Malmös befolkning.   

 
 

Sista dagarna har Viking även pendlat en del i humöret, och jag anar en kommande trotsperiod. Gulp! Men men, det är positivt och ett tecken på utveckling. Så vi ska vara glada. Mycket glada. Är vi. Men ok, jag kan ju inte påstå att jag är suuuuperlycklig över spagettiben och banan-barn när det kommer till påklädningsprocessen. Ge mig styrka!! Hur ska detta sluta? ”Stå upp unge!”

Helgen har annars varit toppen, träffat och umgåtts med fina människor trots alla kravaller nere på torget. Galet! Politik alltså!? Var om inte annat härligt att återse en del ansikten och kvällen spenderades senare med Simon som även är Lokes gudfar. En hel förmiddag höll vi till inne på tekniska museet också, tillsammans med Kingston, Marley och min underbara Natalie. Nu är vi taggade inför nästa vecka!

(5 dagar kvar!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar