tisdag 5 augusti 2014

Tampong-nota och rakad kisse!

Grymt meningslöst inlägg, men ibland får jag känslan av att jag inte gör någonting. Att jag bara diskar, viker tvätt, lagar mat och byter blöjor dagarna i ända. Så för att poängtera för mig själv att jag faktiskt gör saker så kommer här en punktlista på vad jag har gjort idag. Bortsett från disken, tvätten, maten och alla förbannade blöjor och nerkladdade fingrar alltså…

* Lämnat Mithras hos veterinären för Lejonrakning och tvätt, fick samtidigt det glädjande beskedet att han väger 11,3kg vilket motsvarade ungefär 10st av veterinärens privata chiuaua. Mycket trevligt, fick en påse med bantningsfoder med på köpet. ”Han är inte överviktig, bortsett från lite häng på magen, men nu bör han kanske ändå inte gå upp mer för det är ju himla svårt att banta katter” tyckte hon. Jaja, gratis foder tänkte jag medans jag fick bärhjälp ut till bilen. Inte lätt med två barn, väska och mega-bamse-ickeöverviktiga-katten!

* Bakat torra chokladkakor tillsammans med Viking. Note to self: Ät smeten nästa gång istället! Kakorna såg inte alls ut som på bilden (vi blev lurade och lika besvikna som man blir över att hamburgaren från MAX aldrig ser ut som på plakatet). De var inte heller torra utan superdegiga trots överdriven tid i ugn, och höll ändå inte ihop överhuvudtaget utan smulades sönder bara man tittade på dom. Jaja, kvalitetstid fick vi åtminstone.

* Klämt in ugnarna i en svettig bil och kört 400m bort till affären för att posta ett brev, bara för att vagnen har fått punktering och för att vi inte hittar en endaste fungerade pump i hela jävla Malmö! Imorgon kör Nille och köper en på Biltema!

* Tagit ut pengar och tittat på kvittot och låtsat att där var en nolla (eller tre) till bakom sista siffran.

* Tröstshoppat fleece på Stoff och Stil, för de där pengarna som jag inte hade, men som kommer behövas när hösten kommer och alla mössor, vantar etc ska sys. Mitt huvud har väl stannat i tillväxt så jag borde ju kunna använda fjolårets mössor egentligen, men det är ju inte alls lika roligt. Jag låtsas hellre att huvudet har vuxit och att mina "gamla" mössor inte passar längre. 

* Sorterat ut och packat två fulla flyttkartonger och märkt upp petnoga med innehåll. Varför det? Jo, för att de innehåller barnkläder i miljoner och det finns seriöst inget tråkigare än att stå och vika om små fjuttiga spädbarnskläder bara för att man letar efter storlekslappen. Det är ju helt omöjligt att bestämma storlek bara av anblicken!!  

* Sytt färdigt ett par beställningar samt en och annan födelsedagspresent åt en lillskit som fyller 1 år om en dryg vecka. Känns bra!

* Betalat en faktura på tamponger (??). Japp, så går det när man slösurfar från mobilen mitt i natten och råkar beställa tamponger för hundralappar (för det är ju så JÄVLA mycket billigare - erhm.. Nä!).

* Köpt biljetter till The Handsome Family och därmed kirrat ännu en födelsedagspresent. Grattis i förskott lillasyster! Förresten så hänger jag också på… bara så att du vet.

* Sista punkten får vi se om jag lyckas med ikväll... ska verkligen försöka komma i säng tidigare än tolvslaget.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar