söndag 25 januari 2015

Målvecka, Lust & Spontanfika!

Vilken mysig vecka det har varit. Massor av fint besök av underbara människor och tid för både nytta och en hel del nöje.
Nu ligger jag dock bänkad i soffan. Kände mig på tok för yr och orkeslös för att ens sitta upp, så fastän jag egentligen vill sätta mig och sy, så får jag nog ligga här ett tag och hämta kraft. Blir så ibland, blodtrycket sjunker och jag försvinner nästan bort. Det är tur jag inte varit själv när det inträffat. Första gången rasade jag ihop i hallen. Jag förstod det inte ens själv, så fort gick det. Jag plockade legobitar till förbannelse och gick från stående till hukande flera gånger för att sen fortsätta rätt in i väggen och säcka ihop. Hann få ur mig att ”jag svimmar nog nu” till Nille som snabbt kom och fångade resten av min bedövade kropp. Nu hände det igen, jag reste mig för fort och höll på att ramla ihop, men Nille var där lika snabbt denna gången och hade ett stadigt tag om mina armar innan jag ens förstått att jag var på väg att tuppa av. Men jag är inte orolig, det var likadant under de andra två graviditeterna, det jobbiga är bara om det skulle hända när jag är ute någonstans, och själv med barnen. Det finns ju liksom inga garantier.

Gått in i vecka 24 nu vilket innebär att bebisen har en chans att klara sig om det skulle vara så att någonting händer. Det är en milstolpe för mig och mitt psykiska mående. Nu behöver jag inte känna panik över vare sig blödning, smärtor eller andra symtom längre. Även om risken är liten så hjälper det ändå. Det finns hopp! Det kommer gå bra det här. Lillasyster kämpar på därinne. Bjuder på lite bebisbula och skitsexiga mammatrosor bara för det.

Idag blev det spontanbesök hos min älskade E och hennes familj. Kaffe, bullar och nya leksaker. Barnen var mer än nöjda över att få leka med ”Tevos” bollhav och vi vuxna fick en mysig paus. Sen bar det vidare ut till Svågertorp för lite shopping. Jag köpte material och tyg till ett babynest som jag tänkt sy till Krabaten och det blev även påfyllning utav spackel till pysselrummet. Totalt 30 liter har redan gått åt, på bara två väggar. Men det artar sig och jag har börjat titta lite och planera inredning och möbler till rummet. Härligt!

Har även skickat iväg en hel del beställningar under helgen så det är många som kommer få paket under morgondagen. Sylusten har varit på topp hela veckan och jag har fått massor gjort på kvällarna. Även till barnen. Kunde också köpa hem lite nya tyger, och det gör mig alltid lite extra glad. Kul när man dessutom tar hem tyg som andra uppskattar och som tar slut direkt, haha.

 
 
 
 
 
 

Ska se om jag får kraft nog att sy färdigt lite småprojekt, har en hel del dregglisar som jag snart tänkte lägga ut till försäljning igen.
Imorgon blir det öppna förskolan med bästa Natalie och sedan avslutas dagen med middag och bio med två av mina äldsta väninnor. Precis vad denna mamman behöver. Men avslutar med lite bilder på de nya tygerna. Vad tycker ni? Ugglorna är tyvärr redan slut, men de två dödskallarna i rosa och gult, samt  de två tatueringsinspirerade tygerna är helt "färska" och nytvättade. 



2 kommentarer:

  1. Vad skulle du säga om att sy nattlinne vuxen size?
    Jag är big fan av stora t-shirtar att sova i men karlen här hemma klagar på mina slita festival funkis tishor xD
    Försökte mig på att sy själv men de blir inge vidare utan overlock :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Maja! Förlåt för något sen återkoppling. Jag får nog backa på den förfrågan då jag ännu inte kommit till skott med att sy det åt mig själv ens. ;) Har flera planer på "vuxen-kläder" men blir liksom aldrig av. Men gulligt att du frågar! :D
      Festival tröjor är ju ändå absolut skönast, näst efter att näcka förstås. ;)
      Kram på dig!

      Radera