fredag 10 augusti 2012

Fredagsmys!

Idag blir det fredagsmys. Känslan är nästan där. Åkte inom godisaffären HappyCandy på svågertorp. Alltså guuuud! www.happycandy.se Skulle egentligen bara titta, men slutade upp med en hel påse onyttigt. Som jag ska mumsa. Jag säger ”jag” därför att det bara är jag och mina cravings. Nille ville istället ha risotto till middag så det ska han minsann få. Kantarellrisotto coming up! Mmm…

Viking har varit megagnällig hela dagen. Nille blev så frustrerad och trött att han tog till sina skyddshörlurar. Viking tyckte bara det var roligt när pappa såg ut som en alien med antenn. Win win! Hade tid på bvc för 8 månaders kontroll också och allting var bra. Han ligger före motoriskt i utvecklingen, hur man nu kan mäta det. Alla barn är ju olika så vem är det han ligger före då egentligen? Gamla system. Oavsett så var det roligt att höra och jag blev glad i lilla hjärtat.

Pratade med kattjouren idag med. De ville veta lite mer om Lotus och jag berättade hela hennes livshistoria. De hade fått in flera som var intresserade av henne och ville bara se vad som passade henne bäst. Kände sådan otrolig lättnad. Denna lättnad byttes dock snabbt ut mot ilska och irritation när jag såg hennes ”nödrop” på facebook. Folks kommentarer skar som en kniv och jag fick hjärtklappning. ”Vem avlivar en frisk katt?”, stod det. Inte jag. Sanningen om henne kom inte fram i annonsen utan där framkom jag som ett elakt monster som lämnat in henne på avlivning för att jag inte orkat med henne. Ajajaj. Det brann i fingrarna och jag ville bara skriva en hel novell och berätta för alla ovetande idioter om hur mycket jag kämpat för denna katt. Hur länge jag har försökt och försökt, och hur hon alla gånger ändå fortsatt kissa i sofforna och på golvet. Bytt kattsand. Bytt soffor. Kört med Feliway. Get off. Nytt foder. Läkemedel etc etc. Tiotusentals kronor har jag/vi lagt på henne och skulle gjort igen. Men vem vill ta emot en katt som kissar? Vem vill ta emot en katt där det i ”nödropet” står att hon inte är rumsren, där sjukdomen sitter i hennes beteende och inte i hennes kropp? Nä, jag hade inte avlivat en frisk katt! Aldrig! Men Lotus är inte frisk… Hoppet ligger i att ett nytt liv kommer ändra på hennes beteende och att hon därmed slutar upp med kissandet. Hoppet.
Någon figur lämnade även en kommentar om att det minsann såg på pricken ut som hennes katt som sprungit bort. En annan pushade henne till att kontakta jouren för att se om det inte var hennes katt. Suck. Glädje med sorg. Eller snarare sorg med lite glädje. Vilken jävla röra allting blev.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar