lördag 11 augusti 2012

Go To Hell tryckknappar!!


Lotus är kvar hos veterinären. De letar efter ett större hem till henne med möjlighet att få gå ut. Mitt dåliga samvete växer. Hade det inte fått vara bättre om hon fått somna in, undrar jag? Slippa utsätta henne för denna stress som inte alls är någon garanti på att hon ska ändra sitt beteende. Det är jobbigt. Ovissheten är den som tär mest på mig.

För övrigt var jag ute en sväng med Camilla idag. Hon bjöd på glass och vi pratade om alla ämnen som berör oss och lite till. Ändå finns det alltid något jag glömt att säga eller fråga henne. Vi har mycket att ventilera om. Alltid. Med henne kan jag blotta mina innersta tankar, vilket man behöver få göra ibland. Man behöver få lov att vara lite dum i huvudet eller säga knäppa saker, och det är extra skönt att få göra det i närheten av någon annan. 
Camilla hade en bra ide´ vad gäller alla barnmatsburkar som nu vuxit till en ordentlig samling här hemma. Om man rullar burkarna i lim och sedan i en blandning gjord av strösocker och glitter så blir det som små söta snölyktor. Då hon arbetar på förskola med massa barn så passar det utmärkt till jul-pyssel. Hon tog hela rubbet och beställde en samling till. Lär nog hinna få ihop till många snölyktor med tanke på mitt matvrak till son samt att det är 4 månader kvar till jul.  

Lite nytt på pyssel fronten:
*Blev grymt besviken imorse när jag började sätta fast trycknappar på pyjamasen jag sydde häromveckan. Slog fast 4 stycken utan problem men den sista kom fel och gjorde faktiskt hål i tyget. Faaaaan!! Fortsatte ändå att slå dit resten men då hände det ännu en gång. Fan fan faaan!! Är så fruktansvärt tråkigt när man lagt ner tid och energi på att skapa något som sedan förstörs av en sådan här sak. Ska köpa nya tryckknappar och nya verktyg att slå i dom med… antingen det eller så lär jag aldrig mera sy ett plagg som kräver knappar igen. Pyjamasen är mer eller mindre oanvändbar nu. Känns ju kul.

*Har fyllt på lagret med lite nytt muddtyg i vitt, grått och lila. Tänkte använda den vita muddväven i setet som jag ska göra till min väninnas syster. Började lite igår. Lägger upp bild här när jag är färdig.

*Jag har ÄNTLIGEN beställt mina namnlappar! Har arbetat på en design ett tag nu med en liten flodhäst på och har velat fram och tillbaka vad gäller färger, namn etc, men så nu äntligen var det klart. Fick jättebra hjälp av Ulrika på 3exter som jag beställer mina lappar av. Kolla gärna in hennes facebook sida. Där finns massvis med härliga lappar som kunder beställt av henne. Hon fick mig även att ändra bakgrundsfärg i sista sekunden och gjorde en kostnadsfri mall med logon över hur mina namnlappar kommer att se ut. Gilla! Nu är det bara att vänta på leveransen som nog tar ett tag eftersom lapparna trycks i Kina.

*Kommer även att lägga upp en tävling på bloggen snart så håll utkik. Tänkte sy något babyplagg, som inte involverar tryckknappar (!!), till vinnaren. Då vill jag såklart ha med min namnlapp så att folk kan se vart plagget kommer ifrån. Man får ju börja någonstans. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar