tisdag 14 augusti 2012

Sprudlande skaparlust!


Träffat lillasyster lite idag. Hon tog hand om Viking medan jag sydde två kuddfodral till sofforna. Blev riktigt nöjd med både sömnaden och resultatet. Trodde det skulle vara bra mycket svårare men det hela tog knappt 10 minuter per kudde. Ibland lurar man sig själv.


Fick ett konstigt mejl där det stod uppgifter om mig själv och information om en kurs som jag tydligen hade anmält mig till. Fick smått panik medans jag läste eftersom jag verkligen inte har anmält mig, och dessutom kostade det ju pengar. Strax senare fick jag ett mejl till och det var från pappa. ”Hej, kolla in den här länken, jag har anmält dig till en kurs. Busigt va!” What?! Kursen hette babykläder remake och handlar om att sy om gamla kläder till babykläder och riktar sig till föräldralediga. Kul! Är dock nervös som få. Vet inte varför men det känns kanske som att jag sätts på prov med mina sykunskaper. Ska bli riktigt skoj att lära sig ett och annat knep i alla fall.

Sandra kom förbi på kvällen idag igen och jag kände genast att pyssel-suget kom tillbaka. Behövde lite pepp av någon som är lika intresserad av att sy som mig själv. Hon hade med sig senaste numret av Ottobre. Vi glodde igenom tidningen och valde ut en ”baby-luvjacka” i storlek 86. Sen ritade vi av mönstret ggr 2 så att vi har det klart båda två. Jag ritade och Sandra klippte. Teamwork! Hon hjälpte mig och var smakråd över vilka tyger jag skulle göra min luvjacka i (Vikings luvjacka), och det lutar åt det senaste aptyget jag köpte på Stoff o Stil. Har aldrig sytt ett plagg med innerfoder heller så det ska bli spännande. Känns ännu bättre att Sandra också ska sy jackan samtidigt, då kan vi ta hjälp av varandra och se resultatet ihop. Nu vill jag bara sätta igång att sy, men klockan är mycket och det är en dag imorgon med. Godnatt!

2 kommentarer:

  1. Det kommer att bli spännande ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det ska verkligen bli roligt! Sen är det bara de jäkla tryckknapparna som ska i ordentligt med! :O

      Radera