fredag 21 september 2012

Bebbarna anländer!

Byxorna blev kanonbra! Viking är dock större än vad jag tänker mig honom, så nästa hängslebyxa får nog bli en storlek större. Gav honom god rörelsefrihet i alla fall.

 

Vill säga ett stort grattis till Ewelina och Sebastian som äntligen fick träffa sin lilla dotter. Hon ska heta Nella och är så söt. Förlossningen verkar ha gått jättebra och det glädjer mig med tanke på hur nervös Ewelina var. Längtar efter att de får komma hem så jag kan få träffa lilla pluttan.
Min väninnas syster (vars vatten hade gått) blev inlagd på sjukhuset och födde en liten pojke häromdagen, två månader för tidigt. Killen ser dock inte ut att må dåligt för det. Något liten kanske men så bedårande och stark. Grattis till alla små bebisar. Man blir ju själv sugen på en till. 

Igår fick Viking äta vuxenmat, dvs han åt köttbullar med spagetti och lite gröna ärtor. Maten var såpass stor/liten att han själv kunde plocka med den, vilket innebar att Nille och jag kunde fokusera på att själv äta istället för att mata honom.  

Vikings små, Mammas vegetariska & Pappas stora.
 

Full planering med Vikings rum, har skissat och ritat och kollat runt på blocket. Alla pengar man kan spara är toppen. Samtidigt är jag väldigt envis med vad jag vill ha för möblering och saker där inne. Det ska passa ihop och det måste kännas rätt. Hellre betalar jag lite mer så länge jag får det jag vill ha. Tacka Gud för att Nille inte bryr sig så mycket om sådant, annars hade det varit jobbigt.

Glöm inte att vara med i min Höst-Tävling. Den avslutas på Söndag! Du kommer till tävlingen genom att klicka här - TÄVLING

2 kommentarer:

  1. vad tyckte viking om frikadellerna? :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jodå, inga äcklade miner, dock tappade han intresset efter ett tag haha... men så är han med allt just nu. ;)

      Radera