torsdag 20 september 2012

Hängslebyxor!!


Nu är de äntligen klara, mina söta och pösiga små hängslebyxor. De var verkligen ett tålamodstest med tanke på mängden tryckknappar och kantband. Inte det roligaste när det kommer till att skapa något nytt, men jag kan absolut tänka mig att göra flera ändå. Jag älskar ju hängslebyxor. Byxorna är i storlek 80, men känns ganska luftiga i modellen så kan säkert hänga med ett tag längre än så. Imorgon blir det invigning. Spännande.

Förberedning - stryka på mellanlägg.
Nåla och sy fast foder.
Sy stickning längs med hänsglena samt sy ihop sidsömmarna.
Nu börjar de likna något.
Var nytt för mig att låta benmudden vara öppen, men alltid kul att testa nya mönster.
Gick åt en hel del till kantbanden.
Sy på kantband i både grenen och över hängslestyckena. Tog lång tid.
Tryckknappar, hej hopp vad roligt.
Färdiga! :)
Nu säger jag godnatt och längtar till morgondagen för då ska Viking få prova byxorna och jag ska börja måla moln i hans sovrum. Längtar ännu mer efter helgen då jag kan få ha Nille hemma hos mig. Mmm.

2 kommentarer:

  1. Vilka underbara byxor. Är det ett eget mönster?/ Sara

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hej Sara, tack! Mönstret är ifrån Ottobre nr 4 detta året. :)

      Radera