söndag 28 oktober 2012

En prick!!

Sy, sy, sy. Så mycket jag har fått att göra på en gång. Så himla roligt, men tråkigt att det drabbar alla andra intressen som också kräver lite tid. Att blogga till exempel. Känns som om det var längesedan jag skrev ett sånt där djupt inlägg som antingen upprör eller blir positivt omnämnt. Saker som händer i min vardag tänker jag ofta att jag vill skriva och berätta om här, men när kvällen sen kommer så sviker minnet.

Var ute igår och drack öl med härliga människor. Firade Kroon som fyllde 24 år. Gick vilt till och kvällen avslutades inte förrän 4.15. Började ute på pub och restaurang och avslutades hemma hos Kroon. Nille kallade mig för ”fludd-flädder” vilket tydligen var en kombination av fruntimmer och flickvän, då han inte kunde bestämma sig i tankarna för vilket av det han skulle säga. En stund senare, efter vi hade kommit hem, så satt han iförd endast kalsonger, och sov på toaletten. Känns som om det var evigheter sedan jag och Nille var ute tillsammans och festade. Saknar det ibland. Jag dricker ogärna om vi inte har skaffat barnvakt. Nille kan ta någon öl och så, men jag håller mig alltid helt nykter. Ogillar tanken på att dricka när Viking är hos oss. Jag vet att det inte är någon fara ifall jag skulle vilja ta en öl någon gång, men ändå låter jag hellre bli. Tänk om det skulle hända något… något som kräver att jag måste köra bil? Nja, jag kan lika gärna ta en kopp varm choklad istället.

Är nyss hemkommen från söndagsmiddagen. Pappa kom hem från Italien ikväll med en resväska full med härligheter. Pasta, skinka, ost och vin. Han berättade om en bussresa de gjort upp i bergen på en grusväg som saknade skyddsräcke. Det sluttade rakt ner, säkert 400meter och han trodde vid flera tillfällen att han skulle dö. Så på vägen ner var det han och några till från klassen som valde att istället promenera nerför berget. Ett klokt val tyckte dem, och även vi här hemma.
Mamma fick se lillasysters nya tatuering och vägrade först att tro på henne att den var riktig. När hon så sakteliga insåg att den inte alls var fejkad, så lutade hon sig halvt över matbordet och utbrast uppgivet ”Alla mina barn har tatueringar… Suck!” Stackars lilla mamma, hon slutar aldrig med att bli förvånad. Varje gång hon ser min drake med fågel fenix på låret utbrister hon förfärat ”har du gjort mer??” Jag tror att hon vägrar acceptera det för sig själv. Tatueringar är bajs i hennes ögon. Ändå har hon lovat att hon, vid 80 års ålder ska tatuera sig. Då ska hon göra en prick! Go mamma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar