måndag 29 oktober 2012

Slut med Socker!

Var hos tandläkaren idag. Inte roligt. Hatar att gå dit, samtidigt vet jag ju att det är för min egen skull. Tycker ändå att det känns jobbigt att ligga där med munnen full av verktyg. Oftast är det någon hårdhänt tant också som står och gräver och drar i kinder och tänderna. Fick inga roliga besked denna gången heller, men det visste jag om. Har skött min munhälsa sämre och sämre sen jag fick Viking. Glömmer måltider vilket leder till att jag småäter när det finns tid, dricker alldeles för mycket kaffe, glömmer att borsta tänderna och tandtråden behöver vi inte ens nämna. Nu ska det dock bli ändring. Det får vara slut med sött, noggrann tandborstning TVÅ gånger om dagen och jag ska även introducera tandtråden igen. Ovanpå det lägger vi in en liten munskölj också. Under tiden jag var borta fick Viking leka med Simon och Kroon. Det var en mycket sur och förtvivlad unge när jag kom tillbaka. Säkert en period nu när ingen duger utom mamma och pappa. Kroon hade dock en bra ideé, att vi skulle gjuta masker av våra ansikten och dela ut till barnvakterna. Värt att tänka vidare på...

Jag satt uppe länge igår kväll eftersom jag ville sy färdigt en luvjacka jag fått i beställning. Poänglöst då jag i morse insåg att jag sytt på kantbandet på fel håll. Det var bara till att börja sprätta upp och göra om. Blev därför inget sytt under förmiddagen eftersom detta misstag kostade mig hela Vikings förmiddagssömn. Det jobbiga när man syr i stretchmaterial är att sömmen blir riktigt dryg att sprätta upp. En raksöm i stretch syr alltid två stygn framåt och ett stygn bak, hela tiden. Gör om och gör rätt, och sy aldrig igen när jag är trött.
Glömde lägga upp bild på denna grodbeställning, tillkommer en mössa också, men den ligger ännu på hyllan eftersom det var lite osäkerhet kring storleken.

Blev glad häromdagen när jag insåg att jag haft över 5000 besök sedan jag startade bloggen. Detta tycker jag ska firas med en tävling. Har dock ingen aning om vad jag ska hitta på denna gången. Kom gärna med förslag.

3 kommentarer:

  1. Hej Lova! :)
    Hoppas allt är bra med er!
    Vad kul att så många läser din blogg!!
    Kom på en ide om vad du kan tävla ut! Vintern är på väg nu, alldeles för snabbt, och varför ite tävla ut det som du har på bilden i detta inlägget? Halsduk/ vantar? :)
    Du har väckt sy-intresset hos mig, så bara sy på! ;)
    Kram på er!! <3

    SvaraRadera
    Svar
    1. / Alexandra N ;p

      Radera
    2. Bra förslag Alexandra! En halsduk och vantar kan ju absolut vara passande. :) Kul att kunna inspirera någon. :)Hoppas det är bra med er och lille knodden i magen! Kramar <3

      Radera