onsdag 31 oktober 2012

Skickat och klart!


Var nyss iväg och postade en beställning på en luvjacka i storlek 116. Den blev riktigt snygg tyckte jag. Härliga kontraster med röda moln tyget och svart sweatshirt utvändigt. Röda kantband och muddar. Ville egentligen sätta fast helsvarta tryckknappar, men de var inte lika grova och gick inte igenom alla lager av tyg. Jag använder alltid mellanlägg numera för att minska risken för att tyget slits sönder när man drar isär en knapp, och hellre att jag struntar i de svarta tryckknapparna om jag annars tvingas tumma på kvaliteten. Men det blev inte fel med silvriga knappar heller. Hoppas att beställaren blir nöjd och får mycket glädje utav jackan. 

 

Fick klart en rosa grodmössa med fleecfoder också. Den passade perfekt på Vikings huvud (något liten bara) vilket innebär att den kommer passa lilla Leia också. Hon har mindre huvudomfång, men betydligt mera hår, och så kan hon förhoppningsvis ha den hela vintern istället. Ska sy en fodrad mössa och vantar till Viking ikväll. Nu har det ju blivit riktigt kyligt ute. Jag måste bara bestämma mig för vilket tyg. Den eviga frågan… 


Ska se om jag hinner titta lite på mönster ikväll också. Har fått en beställning på bland annat en kjol och en annorlunda mössa med flikar som går över öronen. Ska bli roligt att ta sig ann detta projektet. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar