tisdag 30 oktober 2012

Vardagsbestyr och förlorad inköpslista!

Fick klart en hel del småbeställningar igår, som blev ivägskickade redan tidigt imorse. Samtidigt som jag kunde stryka tre ramlade det in förfrågningar från två till. Blir lika glad varje gång. Det är lite stressigt, men jag älskar det, och jag jobbar väldigt effektivt under stress. I viss mån, det handlar förstås om olika saker man stressar kring. Stress kring skola, ekonomi eller sjuka katter är definitivt ingen rolig sådan. Men allting kring att sy är roligt och jag har börjat se det som lite mer än bara en hobby just nu. Det är inga stora summor jag tjänar, men jag tar det ändå på största allvar. Som ett extrajobb. Vill vara snabb och ha god service, samtidigt får jag inte glömma att jag är mamma också. Dygnet har för få timmar.  
 
Tre dregglisar till en tjej vid namn Therese!
En retro apdregglis påväg till Lee i Rönninge.
Tre dregglisar med bara cupcakes! Samtliga med fleece och tryckknappar. Hoppas att kunden blir nöjd.
Förhoppningsvis får jag klart en luvjacka ikväll, hinner inte med att sy så mycket under dagen då min lilla kusin Fanny ska komma på besök. Får se vad vi kan tänkas hitta på. Skulle behöva komma iväg och handla lite också, men nu bara ströskriver jag. Detta är inget intressant för er att veta. Liksom ”Tjena, jag är jättespeciell för jag behöver handla mjölk, blöjor och ost!” Nä, jag tänkte nog inte det… Fast när jag ändå talar om det så kan jag berätta vad som hände häromveckan, när jag skulle iväg och handla lite vardagliga produkter som toapapper och smör. Det var ganska mycket smågrejer, så pass att jag hade skrivit en liten lista. Ute var det storm och jag packade ner Viking noga i vagnen. Mössa och vantar fick vänta tills vi kom ut eftersom han alltid sliter dem av sig inomhus. Väl ute på gatan piskar vinden och jag skyndar mig för att ta på lilleplutt kläderna. Svoosh!! sa det och så flög alla små papperslappar iväg ur min väska. Tänkte inte så mycket på det just när det hände utan kände väl kanske att det var dags att rensa väskan på skit. Tills jag såg den gula post-it lappen, med mina matvaror slarvigt och stressigt nerklottrade, vinka farväl och dra iväg med vinden. Fan då! Gick hela vägen till affären och undrade vilken viktig ingrediens jag skulle glömma bort att köpa. Har fortfarande inte kommit på vad det var, men å andra sidan var det kanske inte så viktigt då heller? Tack vädret för att du sparat mig onödigt spenderande.

1 kommentar: