tisdag 13 november 2012

Bara barn, barn och fler barn!

Känner mig lugn och tillfreds med livet just nu. Har sopat undan vissa problem och ångest relaterade projekt under mattan. En sak i taget och tar dagen som den kommer. Försöker att inte tillåta mig att stressa. Fungerar ibland, ibland inte. Men just nu, i denna stund mår jag ganska så bra.


Var i Oxie igår med ett gäng mammor som jag lärt känna från sjuksköterskeutbildningen. Var hemma hos Maja och fick träffa lilla Theo och Nino. Sheima och Leia var förstås med och fina Anna med Edith också. Härliga mammor och barn. Leia gjorde ett försök att säga "ma-ma" helt plötsligt och mamma Sheima blev överlycklig! Vilka framsteg hon gör varje gång vi ses. Så kul att få vara med om det också. Viking och Nino som är 5 år lekte med en radiostyrd bil i vardagsrummet. Skratt och bus. Maja hade satt fram fika och en stor låda med leksaker. Vilket palats för alla små ungar. Timmarna flöt på och när det var dags att åka hem somnade alla barnen nöjda och utmattade. Så mycket intryck och liv. Jag hade själv sprängande huvudverk när jag kom hem. Kanske för mycket för mig också? Haha.

Viking och Leia.

Lite småbeställningar som blivit färdiga. En halsduk med klätterapor och gosig fleece till Vidar som föddes bara en dag innan Viking. Även ett vinterset med hjälmmössa och vantar till Nella som är två månader gammal. Använda det sista av zebraleggingsen till detta och det räckte precis, verkligen precis. Mössan och vantarna fick rosa mudd och kantband och varm fleece som fodring. Gulligt och coolt på samma gång tyckte jag.

 

4 kommentarer:

  1. Det zebrarandiga/rosa var ju hur gulligt som helst! Den röda molnbodyn och össan är ihopvikt i garderoben och väntar på att bli använt ;)
    Jag undrar om man skulle kunna beställa ett fodral till amningskudde och isf vad det skulle kosta?
    kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Aaw, jag längtar också tills du kan använda dem! ;) Aha, ja det skulle jag nog kunna ordna, fast behöver nog veta lite mått och sånt på amningskudden. Finns väl en del olika modeller, jag gjorde hela kudden själv och fyllde med kulfyllning tex. :P Jag får återkomma med prisförslag för det beror ju lite på tygvalet också. ;) Kramar till tusen

      Radera
  2. Tack för att du gör det till vidar!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, men det är så roligt ju! :) Blev tyvärr inte grön fleece till halsduken då jag inte hittade någon som matchade samma gröna som på tyget. Hoppas det gick bra med brun istället. Kramar

      Radera