tisdag 13 november 2012

Städa i garderoben!

Tanken var att jag skulle städa bland mina tyghyllor ikväll, men som det ser ut så har jag fastnat framför datorn istället. Har verkligen oreda i min pysselgarderob så hade behövt organisera lite. Vi har en walk-in-closet i lägenheten och den garderoben har jag fått göra om till mitt skapa-rum. Ligger tyger, garn, kläder, scrapbooking, papper etc överallt, staplat längs med väggarna på stora lådor som i sin tur är fyllda med ännu mer grejer. En gång var där ordning, men nu har det smått förfallit i takt med att jag fyllt på. Det gör dock ingenting för jag tycker att det är lite småmysigt att stå och pilla bland allt mitt pyssel. Att städa i den delen av lägenheten är väldigt mycket mer lockande än att städa resten av rummen. Men att komma till skott kan vara svårt. Satt och sydde lite när jag insåg att mina namnlappar börjat ta slut. Måste beställa nya från 3exter och leveranstiden brukar vara lång. Satte mig därför vid datorn för att mejla Ulrika som hjälpt mig med designen. Jag såg då att hon tagit semester. Idag. Fan, vilken miss. Får beställa så fort hon öppnar upp igen och får hoppas att jag hinner få hem dem innan jul. Knappast troligt, men får väl hålla tummarna. Det är ju tråkigt när man har sytt ett plagg och inte kan sy på sin egen logga på det. Tröstade mig med en macka med tjockt lager med Nutella. Åh, detta sockersug! Jäkla tandläkare som förbjöd mig, då måste jag ha det.
Det blev i alla fall av ett par dregglisar till en tjej som hette Angelika idag. Hade sådant flyt, för Viking sov så länge på eftermiddagen att jag hann sy färdigt dem.

2 kommentarer:

  1. Kan du inte uppdatera inlägget där du har lagt upp bilder på tygerna?
    Jag tror det fattas några.... =)

    /E

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, där var minsann några som fallit bort. Har uppdaterat listan nu! :) Tog även bort de som var slut och som ej går att få tag i igen. Tack för att du sa till. :)

      Radera