söndag 11 november 2012

Katter i taket och en färdig pyjamas!

- Viking, var är lampan?
Viking pekar upp i taket! Mamma hjärtat fylls av stolthet. Min lilleplutt börjar bli stor och lär sig att kommunicera. Underbart! Jag berömmer honom massor. Sedan frågar jag:
- Viking, var är katten? Var är kisen?
Viking pekar glatt och visar att den också är i taket, bredvid lampan. Mamma hjärtat låtsas inte om den där förväxlingen. Min son kan minsann se skillnad på en lampa och en katt. Så det så!

Pyjamasen är färdig! Som jag har kämpat med att få till dragkedjan snyggt. Hittar inga bra beskrivningar som förklarar hur man ska gå till väga. Fick utgå ifrån en köpt pyjamas som vi hade och jämförde sömmar etc, men kunde inte få det riktigt likadant ändå. Blev dock grymt nöjd med den, dragkedjan slutade upp jättebra. Men fan då, vilket jobb! Och jag lär definitivt få samma helvete nästa gång jag syr en sådan för jag minns inte alla steg eller i vilken ordning de gjordes. Suck. 

 
 
 

Jag har ju sytt med dragkedja flera gånger tidigare, men då har det varit till större barn eller till vuxna. Då tycker jag inte att det är lika noga hur man maskerar dragkedjan från insidan. Men att ha med en liten bebishud att göra är inte helt lätt. Det får inte vara någonting som skaver eller river mot kroppen då, enligt min mening. Bebisen kan ju inte själv säga ifrån att något är obekvämt (mer än att skrika och gråta) så därav lägger jag ner extra tid på att göra kläderna så sköna och mjuka som möjligt. Och nu ska jag låta som en hudlotion reklam "För de är dem värda!"

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar