lördag 10 november 2012

Bara burken och jag!

Jag är ganska kräsen av mig när det gäller mat, men så fort det kommer till något sött så är jag hur villig som helst att prova. Nu finns det philadelphia med Marabou smak. Ett måste att testa tyckte jag. Brer ut ett tjockt lager på mackan, men måste dock säga att varje tugga man tar är en besvikelse. Konsistensen och färgen är helt underbar och man luras att tro att det smakar ren choklad, men det gör det inte. Såklart, det ska ju vara philadelphia med i bilden också, men jag vill ju så gärna att det ska smaka så som det ser ut! Detta gör som sagt att jag blir besviken för varje tugga. Men, men nu har jag provat i alla fall.
Hittade en annan nyhet igårkväll som jag också var tvungen att testa. Skickade iväg Nille för att handla bearnaise sås och nötcreme på burk. Åh, gud vilken lycka. Ville bara sätta mig ner med en sked och burken. Bara burken och jag en fredagskväll. Underbart! Inga konstigheter utan bara ren nötcreme i större förpackning. Insåg dock att det var ganska mycket socker så det växte i munnen efter ett tag. Testade imorse på mackan också, det var smarrigt, även om vi hade grovt bröd och det säkerligen är godare på vitt. Typ socker på socker. Mums!

Hade en sy-dregglisar-dag igår. Nästan alla från förra omgången är sålda så tyckte det var dags att göra en ny laddning. När Viking sov förmiddag klippte jag ut massor av dregglisar i olika tyger, mycket från spillbitar. När han sedan sov eftermiddag så sydde jag ihop alla dregglisarna. Senare på kvällen när Nille kommit hem och lilleplutt somnat för natten, fäste jag alla trådarna, sydde på märket och kardborrband. Mycket effektivt arbete. Går ändå hyffsat fort om jag gör mer än en åt gången. Ser du någon du vill ha så lämna en kommentar eller mejla mig.
De kostar 40:-/st alternativt 3st för 100:-. Portot blir 12:-.

Randig blå flodhäst. Randig orange flodhäst. Randig vinröd flodhäst.
Turkos flodhäst. Orange flodhäst.
Orange fordon. Röd/rosa apor. Grön klätterapa.
Bruna grodor. Rosa grodor.
Grön/bruna ugglor. Robotar. Lila pingviner.
Cupcakes. Rosa moln.
Ikväll ska jag hem till bästa E för att ha pysselkväll. Det var evigheter sedan jag pysslade med annat än symaskinen. Ska se om jag får gjort lite julkort och förhoppningsvis färdigt ett litet album som ska ges bort i julklapp till en viss person… Måste också bara säga grattis till E som tog sitt körkort häromdagen. Är så grymt glad för hennes skull! Det var hon verkligen värd så som hon har kämpat.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar