söndag 11 november 2012

Julkorts problematik!

Satt hemma hos Elin igår kväll och pysslade. Var så skönt att få komma bort hemifrån och bara skapa och snacka. Fick klart ett album och hann även med ett gäng julkort. Jag tror att jag har gjort julkort nästan varje år sen jag flyttade hemifrån (sex år sedan) men bara skickat iväg dem kanske två eller tre gånger. Jag nöjer mig sällan, vill dekorera och göra korten lite mer och lite bättre, vilket resulterar i att jag aldrig blir klar. Så, denna gång hade jag gett upp tanken på julkort, och kanske var det just därför som jag gjorde dem ändå. Höll det väldigt simpelt och med tanken bakom att ”det är tanken som räknas”. Dock kan jag aldrig sätta punkt för vem och hur många jag ska skicka till. Det blir ofta som såhär: ”ska jag skicka till honom, så måste jag också skicka till henne, osv osv. Jättejobbigt! Jag vill ju inte att det ska bli orättvist eller att någon ska känna sig utanför, samtidigt känner jag kanske inte för att skicka till alla, men som sagt om jag skickar till person A så måste jag skicka till person B. Och person C skickade till oss förra året så då måste jag skicka till denne också. Usch, så jobbigt det är egentligen. Så mycket måsten. Kanske borde jag bara sätta ner foten och ignorera om någon släkting, bekant eller kompis hör av sig och frågar varför inte de fick något. Det värsta är att dessa samtal existerar. Ni kanske tycker jag är knäpp som bryr mig om sådant, men faktum är att man kan både hata och älska samma människa, och ibland är det lättare att bara följa strömmen än att ta tjuren vid hornen. Så slutsatsen blir att jag inte kommer skicka till alla. Tråkigt nog kommer jag inte skicka till många som jag vill skicka till, men jag kan ju inte göra hur många kort som helst heller! Dock gör detta huvudbry om ”vem som man ska skicka till” mig galen och tar lite ifrån det roliga med att skicka julkort. Så om du får ett julkort eller inte, bli inte arg och ta det inte personligt.

Nytt tyg inhandlat också. Vitt med älgar på i lite tjockare frotte-jersey. Två små onepiece ska det förhoppningsvis bli av med detta tyg. Första ska jag dock bli klar med Vikings pyjamas, börjar bli lite tomt i garderoben, så nu är den prio ett och allt annat får vänta.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar