fredag 30 november 2012

Digital Scrapbooking!

Börjar bli lite orolig över min rygg. Den säger ifrån på de mest konstiga sätt med plötslig smärta i vissa rörelser och vinklar. Ibland känns det som om det brinner i ryggen. Verkligen märkliga smärtkänslor som jag aldrig har känt tidigare. Jag har haft ont i ryggen förr men då har det alltid gått över. Detta känns mera som en oändlig nerförsbacke, det blir bara värre och värre. Något inom mig varnar att jag kanske borde kolla upp det. För tänk om det kan vara något allvarligt?

Inatt har Viking legat vaken och skrikit från klockan 02:00 till 04:30. Förkyld är han ju, men ingen feber och ingen hosta. Kunde inte förstå varför han var så ledsen inatt. Tålamodet prövades minst sagt. Tog honom till vår säng och hoppades att han skulle kunna somna där, men det gick inte. Fick tillslut lägga tillbaka honom i hans egen säng där han kunde ligga ifred. Efter många vändor upp och ner så somnade han tillslut. Han vaknade dock 06:30 igen och var superledsen. Jag kunde knappt rå för det men jag var så himla arg på honom. Kanske mest för att han skrek utan att jag visste varför och att jag inte kunde trösta honom. Frustrerad och slutkörd. Jobbigt.
Fick ställa in promenaden till centrum idag bara för det. Han är gnällig och jag är gnällig. Jag ger mig inte heller ut på så långa utflykter när han är så pass förkyld som han är. Det känns lite dumt. Får skjuta på det till nästa vecka istället och hoppas han blivit bättre tills dess.

Har beställt två bilder av en tjej som heter Sandra som sysslar med bland annat digital scrapbooking. Igår kväll fick jag hem dem. Helt otroligt fina. Jag ramlade in på hennes blogg av en slump och blev så fascinerad över hennes alster att jag var tvungen att kontakta henne. Fick supertrevligt bemötande och mycket hjälp. Så här blev bilderna. 

 

Ska printa ut dem hos en fotoverkstad i 30cm x 30cm format, men kan inte bestämma mig för om jag vill ha dem i canvas eller vanlig papp. Är tänkt att det ska bli två tavlor till Vikings rum. Vad tycker ni?
Glöm inte delta i tävlingen!

2 kommentarer:

  1. Åh Lova, man får bli arg ibland. Eller man måste helt enkelt! Man får tänka att det är perioder, inget är konstant...

    Så fina bilder det blev! Jag tycker canvas, blir lite mer ordentlig tavla då!
    Jag tycker också vi ska ses snart, prata lite strunt och låta Viking uppfostra Edith lite ;)
    Kram Anna

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja jag tycker också att vi måste ses snart igen. :)
      Tackar, blev själv väldigt nöjd med dem och håller med om att canvas gör det till lite mer ordentlig tavla, men det är så satans dyrt! :O Sen är jag rädd att kvaliten kanske inte blir lika bra på duk än på papper... Hm...
      Kramar

      Radera