torsdag 29 november 2012

Stök och bök och bakfylla!

Viking är på stök-humör idag. Allting han får tag i slänger han iväg på golvet. Han har tömt lådor och påsar, öppnat nya blöjpaketen och slängt ut blöjorna (det ligger blöjor Ö V E R A L L T), flyttat på fjärrkontroller, skor och nycklar och gjort det fullständigt omöjligt för mig att hänga med. Jag orkar med att ha det stökigt omkring mig när jag vet att det bara är leksaker som snabbt går att slänga tillbaka i en låda, men när det är mina grejer som ligger överallt, då är det inte lika roligt längre. Känns inte särskilt meningsfullt att städa heller när jag jobbar i 190 och Viking ändå kör på fortare än ljuset hastighet. Men men, så är han också väldigt förkyld just nu och jag har inte hjärta att säga till honom. Han får roa sig med vad han känner för om så bara för ett par sekunder. Mår han bra av att hälla ut allt lego i vardagsrummet och sedan gå därifrån och ge sig på tidningarna i badrummet istället, ja då får han göra det. Är han nöjd är jag nöjd. Idag åtminstone. Egentligen blir jag som sagt tokig på att det ligger prylar överallt. Fast jag står ut. Jag kämpar på. Men när Viking höll sig upptagen i ungefär en kvart med att låsa upp toalettdörrens gångjärn med min bilnyckel (?) så passade jag på att i alla fall ta disken. Det gav mig lite ro i sinnet.

Ur kaoset här hemma har jag lyckats sortera ut lite leksaker, gosedjur och böcker som vi inte har någon användning för längre, och dessa har jag packat in i presentpapper. De ska bli julklappar åt utsatta barn i Malmö. Barn som har det svårt. Det är Passion for people som delar ut julklapparna och det har varit mycket uppskattat under tidigare år. Jag vill givetvis hjälpa till och imorgon ska Viking och jag gå och lägga paketen under granen på Renaissance Hotel där insamlingen är. Kanske har du också lite leksaker hemma som ligger alldeles ifred, och som kanske kan glädja andra barn? 


Konserten i tisdags med Sabaton var helt fantastisk. Som vanligt. Jag blir alltid lika glad när jag ser hur glada bandmedlemmarna är över att stå på scen. De bryr sig verkligen om publiken och inte bara om att spela sina låtar. Helt underbart vilken känsla det blir. Var grymt roligt att dra dit med pappa också. Han är inte den som bangar heller utan vi körde på fullt ös. Långt fram skulle vi stå och vi hade hela tiden minst en flaska öl i handen. Blev en ordentlig överraskning när vi fick se att förbandet var Raubtier, vilka också är en av mina favoriter. Perfekt uppvärming! Blev dock ganska full vilket jag fick ta konsekvenserna för dagen efter. Tur att Viking var gudasnäll den dagen för jag mådde verkligen inte bra. Nästa gång skaffar jag dock barnvakt, så att jag kan ligga och självdö lite ifred på vardagsrumsmattan, utan en unge som skrattande slår mig i huvudet med en bandyklubba. 

 
 

Och nej, jag är ingen fylle-morsa även om det onekligen ser ut som så. Jag lyckades allena att ta hand om min son, mata honom, byta på honom och själv överleva världens bakfylla. Jag är grymt duktig! Faktum är att lilleplutt verkade tycka bättre om en lite däckad och förvirrad mamma, henne kunde man ju plåga fritt utan att få skäll.

Glöm inte delta i tävlingen

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar